گرم‌ترین روز زمستانی ستاره‌های پاپ / قول رضا یزدانی و محسن یگانه به جانبازان

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

خوانندگان موسیقی پاپ زمستان امسال را با دیداری که از آسایشگاه جانبازان ثارالله انجام دادند هم برای خود و هم برای موسیقی پاپ به گرم‌ترین و ماندگارترین روز سال تبدیل کردند.

به گزارش خبرنگار ممتاز نیوز؛ بیش از سی‌سال از حضور جانبازان هشت سال دفاع مقدس در آسایشگاه جانبازان ثارالله که در یکی از شمالی‌ترین خیابان‌های تهران واقع شده، می‌گذرد. مکانی که میزبان جانبازان قطع نخاعی است. مردانی که جان خود را بر کف دست نهاده و برای دفاع از مام میهن و ناموس ملت از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند. 

طی این سال‌ها این مکان به برکت وجود چنین انسان‌هایی که از جنس نور و شهادت‌اند، مردانی که از قافله شهدا جا مانده و در حسرت شهادت بی‌تابی می‌کنند، به مکانی برای عرض ارادت همه ایرانی‌ها از اقشار مختلف به این عزیزان که آسایش امروز ما را فراهم کردند تبدیل شده است.

مثل همیشه عکاسان و خبرنگاران زودتر از بقیه رسیدند. خشایار اعتمادی در پیاده‌رو منتظر امیر تاجیک است تا با هم وارد شوند. رضا یزدانی، محسن یگانه، مازیار فلاحی با چند خبرنگار و عکاس در کنار استخر خالی آسایشگاه منتظرند تا دیگرانی که در ترافیک مانده‌اند نیز از راه برسند. به مرور همه آنها که شاید در حالت عادی جمع کردنشان زیر یک سقف کار بسیار سختی به نظر برسد چنان بی‌ریا و صادقانه و تنها با یک اس‌ام‌اس و یک دعوت تلفنی ساده خود را به آسایشگاه ثارالله رساندند که شاید برای بسیار‌ها باور کردن آن سخت باشد. اما همه آمده بودند تا به دیدار یادگارانی بروند که ۳۰ سال است روی تخت بیمارستان آرام گرفته و کوچک‌ترین مشکل‌شان زخم بستری است که سالیان متمادی مهمان‌شان است.

تابلوهای نقاشی‌ که توسط جانبازان با موضوعات مختلف خلق شده اولین چیزی است که نظر هر تازه واردی را به خود جلب می‌کند. ستاره‌های امروز موسیقی پاپ یکی پس از دیگری بر بالین ستاره‌های پر فروغ هشت سال دفاع مقدس حاضر می‌شوند و دستبوس جانبازانی می‌شوند که امنیت این مرز و بوم مرهون رشادت‌های آن‌هاست و پس از عرض ارادات و احوالپرسی پای حرف آنها می‌نشینند.

محسن یگانه یکی یکی شماره جانبازان و اسامی آنها را در موبایل خود ذخیره می‌کند تا در اولین کنسرتی که قرار است برگزار کند به صورت ویژه پذیرای این عزیزان باشد. رضا یزدانی که به نقل از فاصله خانه‌اش تا محل آسایشگاه چند کوچه بیشتر نیست به جانبازی قول می‌دهد که فردا برایش سی‌دی از آهنگ‌هایی که او برای ایران و دفاع مقدس خوانده را بیاورد.

در میان حرف‌هایی که می‌شنوم چند بار کلمه استقامت به گوشم خورد. یکی از همراهانم که خود دستی در دنیای موسیقی دارد می‌گوید جنس استقامت این‌ها زمینی نیست و باور دارد که عظمت امروز ایرن مرهون استقامت چنین اشخاصی است. انسان‌هایی که آنقدر ایمان به عقیده در وجودشان اعماق ریشه دوانده که از هیچ طوفان سهمگینی بیم ندارند.

حامد یراحی از معاون هنری ارشاد می‌خواهد اجازه برگزاری کنسرت جمعی خوانندگان پاپ را در همین مکان صادر کند تا تمام عواید آن به آسایشگاه ثارالله برسد. ایلیا منفرد که پدرش جانباز بوده و به تازگی به فیض شهادت نائل امده می‌گوید این فضا برای من آنقدر آشناست که احساس می‌کنم به دیدار عموهایم آمدم. سعید شهروز به افتخار یکی از جانبازان که اصالتا اهل لرستان است قطعه‌ای لری را اجرا می‌کند و پس از او مجید خراط‌ها نیز یک قطعه کوتاهی دیگر را به همه جانبازان آسایشگاه تقدیم می‌کند.

شهرام شکوهی معتقد است؛ آرامش، امنیت که امروز در کشورمان هست را مدیون جان‌فشانی‌های شهدا و جانبازان هستیم و در پاسخ به یکی از حاضران که چرا هنوز قطعه‌ای برای دفاع مقدس نخوانده، می‌گوید که دوست دارد قطعه‌ای در این‌باره بخواند که از دلش برآمده باشد و کار سفارشی به ویژه با موضوعی چنین مهم را نمی‌پسندد.

بازار عکس‌های دو نفره و جمعی خوانندگان و حاضران با جانبازان جنگ تحمیلی گرم است و عکاسان و خبرنگران تمام این لحظات ناب را ثبت می‌کنند.

نکته جالب توجه دیگری که امروز بسیار به چشم می‌آمد این بود که گرچه در بدو ورود بیشتر اشخاص احساسی شده و ناخواسته بغض در گلویشان مشخص بود اما کم کم و در لحظات خداحافظی متوجه می‌شوی که باور کردن اهالی این خانه استوارتر از این حرف‌ها می باشند و می‌توانی ساعت‌ها بنشینی و گوش بسپاری و آنکه بیش از هر کسی نیازمند دلسوزی است،‌خود تو هستی.

مخلص کلام اینکه؛ دیدار جمعی خوانندگان موسیقی پاپ با اهالی آسایشگاه جانبازان ثارالله آنجا رقم خورد که همه از این همه ایثار و خلوص باقی مانده از روزهای دفاع مقدس متحیر شده و به این صبر و استقامت قبطه می‌خوردند.

گزارش تصویری مرتبط

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.