گره انتهای جدول باز می‌شود؟

۲۶م اسفند ،

  هفته سی‌ام لیگ برتر روز یکشنبه با برگزاری ۴ دیدار پیگیری می‌شود.

به گزارش فارس، در این روز تیم‌های انتهای جدول رقابت حساسی با هم دارند. به غیر از صبا که در رده دهم و سایپا که دوازدهم است. تیم‌های سیزدهم تا هجدهم جدول رقابت حساسی با یکدیگر دارند.

نگاهی به این ۴ دیدار می‌اندازیم؛

گهر دورود – داماش گیلان؛ نبرد بی‌پول‌ها

هر دو تیم مالکان پولداری دارند اما بی‌پول می باشند. البته شرایط گهر به مراتب‌ بدتر از داماش است. هم از نظر مالی و امکاناتی و هم از نظر امتیازی در جدول. گهر اگر در این بازی بازنده شود سقوطش به دسته اول ۹۰ درصد قطعی می‌شود و فقط روی کاغذ شانس اندکی برای بقا و رسیدن به مرحله پلی‌آف دارد. داماش اما بعد از برکناری جنجالی حمید درخشان هفته قبل سه گل به نفت آبادان در خانه زد تا شوک برکناری درخشان مثبت به نظر برسد. داماش در صورت پیروزی در این بازی می‌تواند تا رده یازدهم صعود کند. نتیجه دیدار این دو تیم انتهای جدولی برای سایر تیم‌ها مثل ذوب آهن، آلومینیوم و تا حدی پیکان هم مهم است. داماش در صورت پیروزی در این بازی ماندنش در لیگ برتر قطعی می‌شود هرچند برای سفر به شهر دورود هم پول نداشتند و با کمک هیئت فوتبال راهی این سفر استانی شدند.

نفت آبادان – سایپا؛ فرار سایپا یا سقوط نفتی؟

نفت آبادان هم در صورت باخت در این هفته سقوطش تقریبا قطعی می‌شود مگر اینکه در این بازی سایپا را که در منطقه خطر قرار دارد را شکست بدهد. البته در آن صورت نفت از رده هفدهم تکان نمی‌خورد اما ۴ بازی پایانی برایش مهم‌تر می‌شود. سایپا هم که دوازدهم است اگر در این بازی پیروز شود تا رده نهم شانس صعود دارد اما باخت یا مساوی وضعیت این تیم را در ۴ دیدار پایانی لیگ به خطر می‌اندازد.

ذوب آهن – پیکان؛ جدال ف. ک‌ها

یکی از اتفاق‌های جالب این دیدار رویارویی فرهاد کاظمی و فیروز کریمی است. ف.‌ک‌های فوتبال که زمانی شاگرد و استاد بودند و همواره تیم‌هایشان جز تیم‌های بالای جدول بود اکنون برای سقوط نکردن باید با یکدیگر مبارزه کنند. ذوب آهن پانزدهم اگر بتواند در این بازی خانگی سه امتیاز را بگیرد ۳۰ امتیازی می‌شود و شانسش برای بقا در لیگ برتر افزایش پیدا می‌کند. پیکان هم اگر بتواند در اصفهان پیروز شود با ۲۷ امتیاز و در همان رده شانزدهم باقی می‌ماند زیرا تفاضل گل -۳۵ وضعیت این تیم را وخیم‌تر کرده است. باید دید در این بازی فرهاد کاظمی که زمانی شاگرد فیروز کریمی بوده پیروز می‌شود یا اینکه شاگرد استاد را شکست می‌دهد. مساوی به نفع هیچ تیمی نیست.

صبای قم – آلومینیوم؛ رویارویی قدیمی‌های استقلال

آلومینیوم با پرویز مظلومی هنوز پیروز نشده است و سرمربی سابق استقلال در این تیم سه مساوی و یک شکست شش بر صفر در کارنامه دارد. مظلومی حتی با ایمون زاید مهاجم سابق پرسپولیس هم در رسانه‌ها درگیر شد و او را به تمارض متهم کرد. با این حال مظلومی جانشین میثاقیان نشده که این تیم را در لیگ برتر نگه‌دارد نه آنکه علیه زاید مصاحبه کند. پرویز در این بازی باید مقابل یک استقلالی قرار بگیرد. صمد مرفاوی هم زمانی سرمربی استقلال بوده و نبرد این استقلالی‌های قدیمی جالب توجه است. صمد مرفاوی که تیمش در رده دهم است خیلی شرایط مناسبی ندارد. صمد اگر پیروز شود در نهایت می‌تواند با یک پله صعود به رده نهم برسد. شاید صمد مثل قلعه‌نویی از مظلومی هم در قم امتیاز بگیرد. البته شاگردان مرفاوی هر سه امتیاز بازی با آلومینیوم را می‌خواهند زیر این تیم دیگر مثل استقلال صدرنشین نیست.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.