گره مشکلات ارزی دانشجویان باز شد

بنا بر اعلام مسئولان وزارت علوم، مشکلات ارزی دانشجویان بورسیه و غیربورسیه مرتفع شد و از این پس دانشجویان غیر بورسیه می‌توانند با دریافت معرفی‌نامه از وزارت علوم نسبت به دریافت ارز با قیمت اتاق مبادلات ارزی اقدام کنند.

مشکل پرداخت ارز دانشجویی که چندی پیش موجب نگرانی دانشجویان بورسیه و غیربورسیه شده بود، بالاخره حل شد.
طی جلسه‌ای که میان مسئولان وزارت علوم، معاون اول رئیس جمهور و بانک مرکزی برگزار شد، مقرر شد تا مشکلات ارزی دانشجویان بورسیه مرتفع شود.
حسن مسلمی نائینی، مدیرکل امور بورس و دانشجویان خارج وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این خصوص می‌گوید: طی این طرح امیدواریم تا دو هفته آینده بتوانیم دانشجویان بورسیه را طبق روال گذشته به دانشگاه‌های پذیرفته شده در خارج از کشور اعزام کنیم.
همچنین مشکل ارز دانشجویان غیربورسیه که اعطای این ارز به آنها توسط بانک مرکزی متوقف شده بود نیز از سر گرفته می‌شود.
نائینی در مورد اعطای ارز به دانشجویان غیربورسیه نیز بیان می‌کند: بنابر اعلام بانک مرکزی، اعطای ارز دولتی به این دسته از دانشجویان متوقف شده است، ولی این دسته از دانشجویان می‌توانند با دریافت معرفی‌نامه ارز دانشجویی از وزارت علوم نسبت به دریافت ارز با قیمت اتاق مبادلات ارزی اقدام کنند.

تأمین ارز دانشجویان غیر بورسیه(آزاد)در قالب نرخ مبادله‌ای
صمد کریمی، سخنگوی مرکز مبادلات ارزی نیز در همین ارتباط به خبرنگار آنا می‌گوید: قرار شده بانک تجارت ارز دانشجویان غیر بورسیه (آزاد) را در قالب نرخ مبادله‌ای تأمین کند.

بانک مرکزی برنامه‌ای برای تغییر نرخ ارز دریافتی توسط دانشجویان بورسیه نگرفته است
مینو کیانی راد در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است نرخ ارز دانشجویان بورسیه تغییر کند، بیان می‌کند: بانک مرکزی فعلاً برنامه‌ای برای تغییر نرخ ارز دریافتی توسط دانشجویان بورسیه نگرفته است بنابراین باید توجه داشت که هم‌اکنون هیچ برنامه‌ای برای تغییر نرخ ارز این گروه از دانشجویان در دستور کار بانک مرکزی نیست.
وی با بیان اینکه دانشجویان بورسیه طبق روال گذشته ارز را با نرخ مرجع دریافت می‌کنند، می‌افزاید: رقم پرداختی به دانشجویان بورسیه همان ۱۱۵۰۰ دلار بوده و هیچ تغییری نکرده است.
معاون ارزی بانک مرکزی تأکید می‌کند: دانشجویان بورسیه در صورتی می‌توانند ارز دریافت کنند که مدارک تأیید شده از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه کنند ضمن آنکه مدارک دانشجویان بورسیه باید از سوی بانک مرکزی تأیید شود سپس آنها می‌توانند در شعب ارزی بانک‌های طرف قرار داد با بانک مرکزی ارز مورد نیاز خود را دریافت کنند.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.