گره کور استخدام ۲ هزار فارغ‌التحصیل تربیت معلم

۲ هزار دانشجوی سربازی نرفته تربیت معلم، هنوز برای استخدام در آموزش و پرورش تلاش می‌کنند؛ این در حالی است که دختران فارغ‌التحصیل ۸۸ و پسران سربازی رفته فارغ‌التحصیل این سال، به استخدام آموزش و پرورش درآمدند.

به گزارش فارس ، به رغم آنکه تا آغاز سال تحصیلی جدید زمان زیادی باقی‌ نمانده است اما هنوز فارغ‌التحصیلات سربازی نرفته تربیت معلم  که تعدادشان حدود ۲ هزار نفر است، با مشکل استخدام مواجه هستند؛ تلاش این گروه مبنی بر تعهد خدمت و استخدام در آموزش و پرورش هنوز به جایی نرسیده است.

*مگر اخذ تعهد خدمت به معنای گذراندن خدمت سربازی در آموزش و پرورش نیست؟

یکی از فارغ‌التحصیلان سربازی نرفته تربیت معلم می‌گوید: بر اساس اصلاحیه بند ۱۱۱ قانون بودجه ۱۳۹۰ مصوب شانزدهم بهمن ۱۳۹۰، تمامی فارغ التحصیلان ورودی کنکور سراسری ۸۸ مراکز تربیت معلم باید طبق روال سابق این مراکز، «متعهد خدمت به آموزش و پرورش» شوند اما آموزش و پرورش از أخذ تعهد خدمت از این نیروها خودداری کرده است.

وی ادامه می‌دهد: به رغم آنکه وزیر آموزش و پرورش بارها به اجرای دقیق این قانون و ساماندهی تمامی ورودی‌های ۸۸ تربیت معلم برای اول مهر سال تحصیلی ۹۲ـ۹۱ تأکید می‌کرد اما در عمل اجرایی نشد.

این فارغ‌التحصیل تربیت معلم اضافه می‌کند: وزیر آموزش و پرورش اخیراً عنوان کرده است که متعهد به خدمت شدن نیروهای تربیت معلم ورودی سال ۱۳۸۸ بر اساس قانون منتفی است و آنها سرباز معلم می‌شوند.

وی می‌گوید: مگر اخذ تعهد خدمت پنج ساله به معنای گذراندن خدمت سربازی در آموزش و پرورش نیست؟ اگر اینگونه هست پس چرا پسران ورودی ۸۸ تربیت معلم نمی‌توانند بر اساس اصلاحیه بند ۱۱۱ سربازی خود را در قالب «متعهدین خدمت» بگذرانند؟

* تعهد خدمت از دوران شهید رجایی اجرا می‌شد

این فارغ‌التحصیل تربیت معلم به جذب نیروهای قرآنی در آموزش و پرورش اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: ما در مراکز تربیت معلم فارغ‌التحصیل رشته امور تربیتی داریم که یکی از وظایفشان تدریس قرآن است یعنی علاوه بر مهارت‌های معلمی، کتب روش‌های تدریس قرآن را نیز گذرانده‌اند؛ چرا از این افراد در مدارس قرآنی استفاده نمی‌شود؟

وی می‌افزاید: تعهد خدمت پنج ساله به معنای گذراندن پنج سال خدمت سربازی در مناطق محروم روستایی است و این تعهد چیز جدیدی نیست چرا که از دوران شهید رجایی تاکنون بر اساس «قانون متعهدین خدمت به آموزش و پرورش مصوب هشتم خرداد ۶۹» برای تمامی فارغ‌التحصیلان تربیت معلم اجرا شده است بنابراین قانون اصلاح بند ۱۱۱ بودجه ۹۰ نیز به منظور احیای قانون متعهدین خدمت به آموزش و پرورش است.

این فار‌غ‌التحصیل تربیت معلم در خصوص نپذیرفتن پیشنهاد سرباز معلمی برای ورودی‌های ۸۸ تربیت معلم می‌گوید: «عدم وجود تعهدات لازم برای جذب در آموزش و پرورش بعد از دو سال سرباز معلمی»، «عدم برخورداری از مزایای فرهنگیان همانند خواهران هم دوره دانشجویی»، «سرنوشت نامعلوم بعد از دوسال سربازمعلمی به دلیل تغییر دولت و تغییر مدیریت در آموزش و پرورش» است.

* به دنبال حل مشکل دانشجویان ترییت معلم هستیم

حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش در خصوص وضعیت دانشجویان تربیت معلم به خبرنگار فارس می‌گوید: در تلاش هستیم در مجلس قانونی را تصویب کنیم تا مشکل دانشجویان تربیت معلم حل شود و همه آنها تعهد خدمت داشته باشند.


MIGNA

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.