گروتسک با چاشنی کمدی

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

میثم عبدی گفت: خانه هنرمندان، سالن انتظامی را برای اجرا به ما نداد و ادعا کرد چون در این نمایش شهردار نقش منفی دارد و از آنجا که خانه هنرمندان هم زیر مجموعه شهرداری است به ما سالن برای اجرا نمی‌دهند.

میثم عبدی کارگردان “کمدی استشمامات” به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: این نمایش پنجمین نمایش کمدی گروه تئاتر ” اشتباهات” است که امید میرطاهری آن را با نگاهی به داستان ” دماغ” نوشته نیکلای گوگول نوشته است.

او با اشاره به این که گروه تئاتر”اشتباهات” صرفا نمایش‌هایی با مضمون کمدی اجرا می‌کند توضیح داد: در سال ۷۶ دور هم جمع شدیم تا به اجرای آثار کمدی بپردازیم چرا که احساس می‌کنیم جامعه به کمدی نیاز دارد و از آنجا که کار کمدی راه رفتن روی لبه تیغ است سعی کردیم نه بسیار به سمت کارهای روشنفکرانه برویم و نه به سمت کمدی های سخیف. از آنجا که امید طاهری نویسنده گروه است متن ها بر اساس یک ایده در گروه شکل می‌گیرد و هدف ما این است که قطعا به مسائل و مشکلات سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی در جامعه خودمان و جامعه جهانی بپردازیم.

عبدی دربارهٔ مضمون نمایشنامه گفت: نمایش در شهری خیالی اتفاق می‌افتد. شهری که در آن دماغ ها فرار می‌کنند و بحران ایجاد می‌شود سران شهر به دنبال راه چاره می‌گردند تا این اتفاق را مدیریت کنند مسئولین شهر معتقدند که زمانی که شهردار نتواند دماغ خود را کنترل کند چگونه می تواند یک شهر را اداره کند و اتفاقات کمیکی در این میان رخ می‌دهد. از آنجا “دماغ” نوشته گوگول از وحشتناک‌ترین داستان‌های دنیا است اجرا به سمت گروتسک با چاشنی کمدی رفته است و از شیوه های مختلف اجرای کمدی از جمله “اسلپ استیک”، هجو ، کمدی موقعیت، کلام و غیره استفاده کردیم.

میثم عبدی در توضیح این که چرا اثرش با اینکه در سال ۸۹ در جشنواره فجر به روی صحنه رفته هنوز به اجرای عمومی نرسیده است گفت: به چند سالن درخواست اجرای عمومی دادم که موفق نشدم از جمله سالن انتظامی خانه هنرمندان. این مجموعه ادعا داشت از آن جایی که در نمایش ما شهردار نقش منفی دارد و خانه هنرمندان هم زیر مجموعه شهرداری است به ما سالن برای اجرا نمی‌دهند.

عباس جمشیدی‌، مجید رحمتی، نازنین کریمی، احسان کرمی، جواد مولانیا، منوچهر رمضانی، منصور اسکندری، ناصر سرلک بازیگران این نمایش می باشند.

“کمدی استشمامات” از ۱۲دی تا ۷ بهمن در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران در ساعت ۱۹به روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/
 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.