گروهک فرهنگی و بازیگران سینمای اپوزیسیون/ امضای حاجی بابایی برای قبولی کیلویی دانش آموزان!

مجله مهر: پایگاه های خبری کشور همواره به مسائل جدیدی علاقه نشان می دهند و یا به مسائل روزمره نیز با دیدی متفاوت می نگرند. نگاه اجمالی روزانه به مسائلی که این سایت ها به آنها علاقه نشان می دهند شاید یکی از علایق روزمره وب گردها و رسانه خوان ها باشد.
مجله خبری مهر، قصد دارد با گزینش خبرهای مهم این رسانه ها که در ادامه آنها را می بینید، مخاطبان خود را در هر روز از رویکردهای پایگاه های خبری کشور به صورت کامل آگاه کند.

بازیگران سینمای اپوزیسیون
ممتازنیوز
در گزارشی نوشت: رفتارهای برخی از بازیگران و به اصطلاح هنرمندان تعبیری غیر از تلاش برای تشکیل و ایجاد یک اپوزیسیون فرهنگی علیه نظام و مردم ایران اسلامی ندارد. اپوزیسیونی که البته قصد دارد با حضور مدت دار در داخل کشور و دچار نشدن به تجربه زوال اپوزیسیون سیاسی در خارج از کشور، خطرهای بزرگی را متوجه مردم ایران اسلامی کند.
در ادامه این گزارش همچنین می خوانیم: پگاه آهنگرانی و گلشیفته فراهانی نیز افرادی از نسل های جدید تر این قشر اپوزیسیون مآب هستند که رویکردهایی فراتر از صرفاً اتخاذ مواضع شریرانه علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران داشته اند. همکاری با رسانه های معاند، فعالیت های ضد امنیتی، دهن کجی به نظام از آغوش کشورهای دشمن، حمایت از فتنه سال ۸۸ و انتشار فیلم های پورنو، اقدامات وقیحی بود که توسط این دو چهره جدیدتر به منصه ظهور رسید و نشان داد که قصه رفتارهای اپوزیسیونیستی برخی از این افراد همچنان سر دراز خواهد داشت.

به نوشته مشرق، جعفر پناهی کارگردان نیز نفر بعدی از این قافله است. او در ماجرای فتنه ۸۸، در حمایت از اغتشاشگران سنگ تمام گذاشت و حتی برای تصویرسازی از شکنجه ای که یکی از سران فتنه همواره مدعی آن بود نیز در حال ساخت یک فیلم به صورت مخفی بود که توسط نیروهای امنیتی کشورمان دستگیر شد و نقشه شوم او به انجام نرسید.
و البته به تمام این رفتارها که در تقابل صریح با نظام جمهوری اسلامی ایران و از جانب چهره های مدعی فرهنگ و هنر صورت می گیرند باید رفتارهایی همچون دست دادن یک، دو نفر از کارگردانان ایرانی با زنان هالیوودی در مجامع رسمی، کشف حجاب برخی بازیگران زن ایرانی در جشنواره های خارجی، دست دادن برخی بازیگران زن ایرانی با مردان خارجی در مقابل چشم رسانه های جهان و استفاده آنها از دامن های کوتاه و غیره را نیز افزود.

معنی شعار ‘شایسته سالاری’ دولت روشن‌تر شد!
به گزارش جهان، در سفر اخیر چهار روزه احمدی نژاد به چین برای حضور در اجلاس شانگهای که یکی از اهداف آن ارائه “پیشنهاداتی برای عبور از بحران اقتصادی موجود در جهان” اعلام شد، برخی از اعضای دولت از جمله صالحی وزیر خارجه، قاسمی وزیر نفت، ثمره هاشمی دستیار ارشد رییس جمهور، غضنفری وزیر صنعت و تجارت، حسینی وزیر اقتصاد و دارایی، بقایی معاون اجرایی رئیس جمهور، بهمنی رییس کل بانک مرکزی، رئیس جمهور را همراهی کردند.
اما نکته قابل تامل در این خصوص، حضور چهره ها و افرادی در این سفر همراه احمدی نژاد بود که هیچ توجیه قابل قبولی نمی توان برای آن یافت از جمله حضور “داماد احمدی نژاد” در این سفر چرا که این فرد هیچ مسئولیت و یا سمتی متناسب با اجلاس شانگهای در چین نداشت.
در ادامه این گزارش همچنین آمده است: همین موضوع باعث تعجب ناظران از حضور داماد رئیس جمهور در این سفر شد و این سوال را به اذهان متبادر کرد که دولت دکتر احمدی نژاد که با شعار مبارزه با انواع مختلف مفاسد و قطع مناسبات ناعادلانه خانوادگی و فامیلی در دولت و با تکیه بر شعار “شایسته سالاری” توانست رای و اعتماد مردم به خود را جلب کند، حال چه توجیهی برای بسیاری از انتصاب‌ها و اقدامات با مبنای وابستگی‌های فامیلی، باندی و گروهی می‌تواند داشته باشد؟

در سفر اخیر بر مبنای کدام تخصص، توانمندی و مسئولیت، مهدی خورشیدی به عنوان داماد احمدی نژاد عازم اجلاس شانگهای در چین شد؟

انتقاد تابناک از وزارت خارجه به دنبال انتشار خبر اعدام ۱۸ ایرانی در عربستان
سایت تابناک در مطلبی با اشاره به انتشار خبر اعدام ۱۸ ایرانی در روزنامه های عربستانی نوشت: خبر اعدام هجده ایرانی در زندان «دمام» عربستان در حالی توسط خبرنگار عربستانی مهر تایید می‌خورد که کماکان وزارت خارجه کشورمان در گرفتن وقت ملاقات با زندانیان هم درمانده است! واقعه‌ای تلخ که مورد تایید سایر ایرانیان زندانی در آن دیار نیز هست اما ظاهرا از دید مسئولان زمانی رسمیت خواهد یافت که لابد طی یک نامه در سربرگ رسمی خطاب به ایشان اعلام شود؛ فارغ از اینکه پیگیری سریع اخبار منتشر شده ممکن است به حفظ جان برخی اتباع کشورمان منجر شود!
در ادامه این گزارش می خوانیم: «سلطان الجوفی» خبرنگار و یادداشت نویس سر‌شناس سعودی روز گذشته در صفحه شخصی خود در سایت اجتماعی تویتر، در مطلبی اعتراف کرد که هجده ایرانی اخیرا در عربستان سعودی اعدام شده‌اند. وی در تیتر این مطلب خود چنین نوشت: «بحمد الله با گردن زدن و اعدام ۱۸ ایرانی در زندان دمام، حکم خداوند اجرا شد.»
او در ادامه این مطلب می‌نویسد: «جناب قاضی حکم اجرای اعدام ۱۸ ایرانی توسط وزارت کشور [سعودی] را صادر کرد. آن‌ها در حالی بازداشت شدند که چندین تن مواد مخدر «هروئین و حشیش» با خود همراه داشتند و تلاش می‌کردند آن را از طریق لنج وارد عربستان کنند. آن‌ها برای این کار با باندهای مسلح نیز هماهنگ شده بودند و تلاش داشتند تا از طریق سواحل شرق عربستان، وارد خاک سعودی شوند. بدین ترتیب جناب قاضی دستور اجرای حکم گردن زدن آنان در دوره زمانی مختلف را صادر کرد.»
این نویسنده سعودی می‌افزاید: «این ایرانیان بازداشت شده توسط نیروهای امنیتی سعودی، اعتراف کردند که از ایران آمده‌اند. از‌‌ همان لحظه نخست بازداشت آنان، ایران تحرکات و فشارهای خود برای آزادی آنان را آغاز کرده است تا جایی که سفر «حیدر مصلحی» وزیر اطلاعات ایران به عربستان در تاریخ ۱۳ دسامبر و دیدار وی با شاهزاده «نایف بن عبدالعزیز» نیز در همین راستا بود که البته با مخالفت مقامات سعودی در لغو اجرای حکم خدا مواجه شد.»
تابناک در ادامه گزارش خود همچنین می افزاید: شاید یادداشت الجوفی بهترین موید مظلومیت زندانیان ایرانی در عربستان باشد؛ جایی که یکی از ایشان به خبرنگار «تابناک» می‌گوید: ما قربانی بازی سیاسی عربستانی‌ها برای فشار بر ایران شده‌ایم چرا که اگر ما جرمی مرتکب شده بودیم، نه تنها مستندات را در دادگاه لحاظ می‌کردند بلکه مانعی برای ملاقات با ما نمی‌گذاشتند. شش سال است در دمام زندانی هستیم و در این مدت از ترس هر روزه اعدام شدن، همه قوانین حقوقی عربستان و حتی عرف بین المللی را خوانده‌ایم تا شاید مفر نجاتی بیابیم در حالی که حتی نمی‌گذارند تا به مقامات سفارت کشورمان دسترسی داشته باشیم و البته مسئولان کشورمان هم تلاشی برای رفع این محدودیت غیرقانونی نشان نمی‌دهند.

امضای حاجی بابایی برای قبولی کیلویی دانش آموزان!
شفاف گزارش داد: نظام آموزشی جدید با عنوان نظام ” ۳-۳-۶ ” در حالی از سال تحصیلی آینده در کشور اجرا خواهد شد که کارشناسان انتقادهای بسیاری به این طرح وارد ساختند.

نظامی که علی عباسپور طهرانی ،رئیس کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس هشتم آن را طرحی عجولانه خواند و این روزها هم شاهد موج انتقاداتی از سوی کارشناسان به این طرح هستیم.

اما آنچه بسیارمهم به نظر می رسد ،جایگاهی است که دانش آموزان راهنمایی در این طرح خواهند داشت،دانش آموزانی که به گفته عباسپور قربانیان این طرح خواهند شد.
در ادامه این گزارش همچنین می خوانیم: شفاف با پی گیری هایی که در این خصوص انجام داد و همکاری برخی مدیران دلسوزی که سرنوشت دانش آموزان از اصلی ترین دغدغه های آنها است ،به بخشنامه ای دست پیدا کرد که با امضای افرادی چون حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش و محمود احمدی نژاد به عنوان رئیس عالی شورای آموزش و پرورش مهر تاییدی به همه نظریه هایی زد که مبنی بر قبولی کپسولی دانش آموزان اول راهنمایی بود.
سایت خبری یاد شده در ادامه گزارش خود تعدادی از بندهای بخشنامه اشاره شده را نقل کرده است که به این شرح هستند:
_ دانش آموزانی که در اولین نوبت ارزشیابی خرداد ماه شرایط قبولی را احراز نکردند ،از تسهیلات آموزشی جبرانی و شرکت در یک نوبت امتحان اضافی برخوردار شوند.
_دانش آموزانی که که تا پایان نوبت ارزشیابی شهریور ماه موفق به کسب شریط قبولی نمی شوند،می توانند همراه با غائبین موجه در نوبت امتحانی مهرماه شرکت کنند.
_دانش آموزان اول راهنمایی که علی رغم تدابیر مذکور موفق به کسب شرایط قبولی نمی شوند،به صورت مشروط در سال تحصیلی ۹۲-۹۱ در پایه بالاتر ثبت نام و ادامه تحصیل خواهند داد و در صورت احراز شرایط قبولی در این پایه ،قبولی آنان به عنوان تعین پایه تلقی شده و با رعایت شرایط در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ در پایه سوم راهنمایی تحصیلی ادامه می دهند.
_دانش آموزان پایه های دوم و سوم راهنمایی تحصیلی سنوات بعد در صورت عدم قبولی می بایست در پایه های اول و دوم دوره اول متوسطه یا پایه های دوم و سوم دوره راهنمایی بزرگسالان یا مدارس آموزش از راه دور ادامه تحصیل دهند.

اشاره سایت فردا به قوه قضائیه
سایت فردا در گزارشی پیرامون صحبت هایی که اخیراً راجع به معاون اول رئیس جمهور مطرح شده است، نوشت: فرقی نمی کند جناح سیاسی و خط فکری چه باشد،نیروهای انقلاب و عناصر مکتبی وظیفه دارند که در برابر هر گونه کج روی و عدول از نظم اعتقادی نظام ایستادگی کنند. بنابراین سوال این است که دولت فعلی که بر اساس مطالبه های مکتبی در سال ۸۴ بر مصدر کار نشست چرا این وظیفه مکتبی را برای خود تعریف نمی کند؟ در کجای قانون و شرع «استثنا» وجود دارد که قرار باشد«مهدی هاشمی»،«فائزه هاشمی»،« محمدرضا رحیمی» و «اسفندیار رحیم مشایی» و … مستثنی شوند؟
این گزارش می افزاید: عمده نقد اصولگرایان به دولت های پیشین همین روا داشتن تبعیض های بی مبنا بود و آقای احمدی نژاد بر همین موج نقادی نشست و «رییس دولت» شد . حال آیا رواست که این امر نقض شود و ایشان «هاشمی وار» از متهمان دفاع کنند و برای دستگاه قضا خط و نشان بکشند؟ آقای احمدی نژاد توجه ندارند که مطالبه رسیدگی به «اتهام»آقای رحیمی مطالبه ای «سیاسی» نیست بلکه مطالبه ای«اعتقادی» و از سر «تکلیف» است و از جنس همان مطالبه برای رسیدگی به اتهامات مهدی هاشمی یا در موردی خاص تر کرباسچی است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.