گروه‌های تروریستی به دنبال مصادره کردن روند مردم‌سالاری در عراق هستند/ مردم سرمنشأ قدرت در عراق هستند

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ آرایش نوین سیاسی در عراق، شب گذشته (۱۰ تیرماه) در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور محمد مجید الشیخ سفیر جمهوری عراق در تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
محمد مجید الشیخ سفیر جمهوری عراق در تهران در ابتدا در پاسخ به سؤال اول مجری برنامه مبنی بر اینکه چرا به یکباره داعش وارد ادبیات سیاسی عراق شد، گفت: عراق مراحل سختی را سپری کرده است، به گونه‌ای که اکنون شاهد عراق قانونمند هستیم.
 
سفیر جمهوری عراق در تهران با اشاره به اینکه عراق را مردم حکومت می‌کنند، افزود: شهروندان عراقی خواستار آزادی و دموکراسی در این کشور هستند.
 
* داعش یکی از شاخه‌های القاعده است
 
وی با بیان اینکه آزادی و دموکراسی خواست ملت عراق است، خاطرنشان کرد: داعش یکی از شاخه‌های القاعده است و دور از القاعده نیست.
 
مجید الشیخ با بیان اینکه داعش با فشارهای در سوریه مواجه شد به گونه‌ای که مردمان سوریه آن‌ها را از کشورشان بیرون راندند، گفت: داعش پس از خروج از سوریه به عراق آمدند و متاسفانه بسترهای لازم از سوی بازماندگان بعثی‌ها برای آن‌ها در عراق فراهم شده بود.
 
سفیر جمهوری عراق در تهران با تاکید بر اینکه روند مردم‌سالاری در عراق متاسفانه مورد هدف قرار گرفته بود، ادامه داد: کودتای سیاسی گروهک‌های تروریستی از جمله داعش علیه مردم بر عراق ناکام مانده است.
 
وی با تاکید بر اینکه روند مردم‌سالاری در عراق از بطن مردم است، ادامه داد: امروزه حاکم در عراق مردم هستند.
 
مجید الشیخ با اشاره به اینکه گروهک‌های تروریستی می‌خواستند حکومت عراق را سرنگون کرده و رأی مردم را مصادره کنند، اظهار داشت: این مسئله غیرقابل قبول است، به طوری که شاهد ورود داعش به موصل بودیم که عده‌ای با آن‌ها تعامل و همکاری کردند.
 
* داعش به دنبال مصادره کردن روند مردم‌سالاری در عراق بود
 
سفیر جمهوری عراق در تهران با اشاره به خیانت برخی از افسران نظامی و درجه‌داران گفت: نیت داعش و سایر گروهک‌های تروریستی در عراق مصادره کردن روند مردم‌سالاری است، به گونه‌ای که آن‌ها خواستار دگرگون کردن اوضاع سیاسی بودند.
 
وی گفت: بسیج مردمی، جوش و خروج مردم و فتوای مرجعیت و علما به گونه‌ای بود که آن‌ها توانستند در برابر داعش بایستند، به طوری که نزدیک ۳ میلیون نفر برای دفاع از عراق نام‌نویسی کردند.
 
مجید الشیخ با اشاره به اینکه اکنون زمام امور به دست دولت است، اضافه کرد: ارتش تشکیلات خود را مورد ساماندهی و بازنگری قرار داده است.
 
سفیر جمهوری عراق در تهران با اشاره به پاکسازی جاده‌های بغداد_ سامرا و بغداد_ تکریت گفت: این جاده‌ها در امنیت کامل بسر می‌برند.
 
وی با تاکید بر اینکه ان‌شاءالله به سوی موصل حرکت خواهیم کرد، تا داعش را از آنجا بیرون رانیم افزود: در نظام عراق دموکراسی کاملاً برقرار است.

این خبر در حال تکمیل است…

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.