گروه ˝آرسنوا˝ در فجر ۲۹ به صحنه می‌رود

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

گروه‌های موسیقی کلاسیک غیر ایرانی در بخش رقابتی جشنواره موسیقی فجر/۱

گروه ˝آرسنوا˝ به سرپرستی آرمین قیطاسی در جشنواره موسیقی فجر به صحنه می‌رود.

آرمین قیطاسی، سرپرست گروه “آرسنوا” در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی ممتاز گفت: هم اکنون در تدارک و برنامه‌ریزی برای برگزاری کنسرت هستیم و قرار است به همراه گروه “آرسنوا” در بیست‌ونهمین جشنواره موسیقی فجر و در بخش کلاسیک غیر ایرانی به اجرای برنامه بپردازیم.

سرپرست گروه “آرسنوا” در ادامه بیان کرد: قرار است گروه در این کنسرت با رپرتوار تازه به صحنه روند و قطعاتی تازه را برای مخاطبان اجرا کنند. همچنین در این کنسرت موسیقی جاز و موسیقی پاپ و… با یک دیگر ادغام می‌شوند.

قیطاسی خاطرنشان کرد: همچنین بخشی از این کنسرت به اجرای قطعات خاطره‌انگیز اختصاص دارد که قرار است در این بخش قطعاتی که مخاطبان با آن خاطره دارند، اجرا شود.

آرمین قیطاسی تاکید کرد: در این کنسرت علیرضا میر آقا، رضا آذرنژاد، کامیار ماندگاریان، هومن نامداری، فرزان بیژنی، داریوش بیژنی، حسام سیداحمد، حسین شریفی، رامین براتی، بابک مالکی‌فر، دارا دارایی، محمد شعبانی، هومن غفاری، حسام صدفی‌نژاد، غزل سعیدی، سایوری شفیعی، اصغر شمس‌آبادی و… از نوازندگان گروه می باشند.

گفتنی است، پایه ارکستر بزرگ بادی “آرسنوا”، توسط اعضای آنسامبل و در شهریور ماه ۱۳۹۰ طزح‌ریزی شد و از ابتدای آذر ماه کار خود را آغاز کرد.

هدف تشکیل این گروه ایجاد فرهنگ شنیداری نو نسبت به موسیقی جاز، لاتین و پاپ به وسیله تنظیم قطعاتی بود که همگان با آنها خاطراتی چندین و چند ساله دارند. معیار اصلی تشکیل این گروه پدید آوردن جریان تازه‌ای در موسیقی مورد علاقه عامه و به نوعی نوستالژیک و همراه کردن آن با تنظیمات پیچیده‌ی جاز، لاتین، پاپ و حتی کلاسیک است و بدیهی است که هدف ایده‌آل اعضای ارکستر نیز، ارتقای سطح فرهنگ شنیداری در زمینه موسیقی‌های ژانر جاز، لاتین و کلاسیک است.

 

پایان پیام/۴۶

 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.