گروه بیمه سامان آبروی صنعت بیمه را خرید

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از بینا در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

بینا- در معاملات امروز هشتم آبانماه، سهام نه شرکت بیمه ای در بازارهای بورس و فرابورس مورد داد و ستد قرار گرفت. به گزارش تفسیری بینا،  اگر در معاملات امروز گروه بیمه سامان حفظ آبرو نمی نمود احتمالا کم حجم ترین روز معاملاتی صنعت بیمه رقم می خورد. “بساما” امروز توانست با حجم بیش از یک میلیون سهم بالاترین حجم معاملات را به خود اختصاص دهد و رتبه بعدی به بیمه دی رسید که حدود نصف سامان حجم داشت. در مجموع حجم معاملات گروه بیمه بسیار پایین بود ضمن اینکه “آسیا” و “ما” هم روی تابلو نبودند که نشان از عدم اقبال فعالان بازار سرمایه به این گروه است. این عدم اقبال در بلند مدت می تواند برای اعتبار صنعت بیمه گران همه شود و در مواقعی مانند افزایش سرمایه ها و تامین مالی از بازار،  این شرکتها را بدلیل عدم نقد شوندگی و کشف قیمت مناسب با چالش مواجه کند. همچنین امروز بیمه آسیا با انتشار یافتن صورتهای مالی شش ماهه خود پوشش ۱۶۸ ریالی از سود سالانه خود را به بازار اعلام نمود هر چند که همچنان با صف فروش مواجه است. این گزارش تفسیری می افزاید، شاخص صنعت بیمه در بورس نیز با کاهش ۰٫۰۹ درصدی به رقم ۱۵۵۶ رسید.
سایر معاملات شرکتهای بیمه بدین صورت بود:
نماد “بساما” نسبت به روز پیش تغییری نداشت. در این نماد ۱,۰۹۰,۰۰۰ سهم به ارزش ۱,۸۵۳ میلیون ریال مورد مبادله قرار گرفت و با قیمت پایانی ۱,۷۰۰ ریال بسته شد.
بیمه دی با کاهش ۰٫۱۶درصدی و حجم معاملات ۴۷۶,۷۶۳ سهم به ارزش ۱,۲۰۰ میلیون ریال داد و ستد شد قیمت پایانی این سهم۲,۵۱۷ ریال بود.
بیمه پاسارگاد نسبت به روز پیش ۰٫۲۵ درصد کاهش داشت. در این نماد ۱۲۰,۴۹۸ سهم به ارزش ۲۴۲  میلیون ریال مورد مبادله قرار گرفت و با قیمت پایانی ۲٫۰۱۲ ریال بسته شد.
بیمه آرمان با کاهش یک درصدی و حجم ۹۰,۰۰۰  سهم به ارزش ۱۷۱ میلیون ریال و با قیمت پایانی ۱,۹۰۰ ریال، بیمه پارسیان نیز نسبت به روز پیش با ۰٫۳۳درصد کاهش و حجم ۸۷,۵۱۰ سهم به ارزش ۱۸۴ میلیون ریال و قیمت پایانی ۲,۱۳۶ ریال به کار خود پایان دادند.
در بیمه نوین ۶۴,۶۹۳ سهم به ارزش ۹۹ میلیون ریال داد و ستد داشت که این نماد  با افزایش ۵  درصدی نسبت به روز پیش مواجه بود و با قیمت پایانی ۱,۵۳۳ ریال بسته شد.
بیمه میهن نسبت به روز پیش بدون تغییر باقی ماند و با حجم معاملات ۲۳,۸۵۰ سهم به ارزش ۲۸ میلیون ریال داد و ستد شد قیمت پایانی این سهم ۱,۱۵۵ ریال بود. نماد البرز هم با مبادله ۱۵,۸۸۳ سهم به ارزش ۵۹ میلیون ریال و با قیمت پایانی ۳,۷۲۵ ریال ، بیمه دانا نیز حجم معاملاتی برابر ۸۷ سهم داشت و قیمت پایانی آن بدون تغییر، ۴,۷۹۳ ریال بود.
بنظر می رسد کلیت بازار سرمایه هم از استراحت و رشد آرام استقبال می نماید. شاخص کل بورس امروز با ۰٫۱۹ درصد افزایش به رقم ۳۱۲۲۱ رسید. امروز هم عرضه ها در نمادهای مهم بازار بسیار بود و تلاش خریداران عمدتا با عرضه های خوب مواجه بود. بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص بورس مربوط به مخابرات با ۶۵ واحد و بیشترین تأثیر منفی هم مربوط به فولاد با ۳۸ واحد تأثیر بود. همچنین در معاملات امروز تعداد ۲۶,۸۵۸ میلیون سهم به  ارزش ۱,۰۹۰,۹۲۸٫۰۱میلیون ریال در بازار بورس مورد معامله قرار گرفت.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.