گروه تئاتر مردم به تماشاگران هدیه می‌دهد

۲۷فروردین۱۳،

گروه ˝تئاترمردم ˝به مدیریت علی نصیریان که از تاریخ ۱۷فروردین با نمایش ˝قرار داد با مرگ ˝به کارگردانی داریوش مودبیان، میزبان علاقه مندان به هنرهای نمایشی است، به مخاطبین دانشجوی خود هدیه می‌دهد.

داریوش مودبیان کارگردان نمایش “قرار دادبا مرگ”، در گفتگویی افزود: طبق برنامه ریزی گروه “تئاتر مردم” تمامی مخاطبین دانشجوی این نمایش می توانند پس از دیدن نمایش با مراجعه به غرفه کتاب تماشاخانه ایرانشهر، آثار نمایشی چاپ شده این گروه را به صورت رایگان دریافت کنند.

این مترجم و کارگردان تئاتر افزود: بیشتر آثار ارایه شده مربوط به نمایش نویس شهیر لهستانی ،اسلاومیر مروژک (به لهستانی: Sławomir Mrożek) (زادهٔ ۲۹ ژوئن ۱۹۳۰) بوده ، که توسط نشر” قاب “منتشر شده است.

گفتی است آثار مروژک بیشتر شامل کاریکاتور، نقد کتاب و داستان کوتاه، رمان و نمایشنامه می‌شود. مرژوک اولین رمانش را در سال ۱۹۵۳ و اولین مجموعهٔ داستان کوتاهش را در سال ۱۹۵۷ با عنوان «فیل» منتشر کرد که بلافاصله به بسیاری از زبان‌های اروپایی ترجمه شد. اولین نمایشنامه‌اش با عنوان «پلیس» هم در ۱۹۵۸ انتشار یافت و او با موفقیت نمایشنامه‌هایش، توانست فعالیت اصلی خود را به نمایشنامه‌نویسی اختصاص دهد. مروژوک در آثار خود موضوعات تخیلی را با واقعیت‌های سیاسی و تاریخی ترکیب کرده و نوعی طنز سیاه را پدید می‌آورد که در اروپای شرقی طرفداران بسیاری دارد.
این خبر می افزاید: در سالهای قبل نمایشنامه‌های قابل توجهی از او در‌ ایران اجرا شد. این نویسنده شهریور سال ۱۳۵۳ ‌به ‌ایران ‌سفر کرد و به واسطه دوستی که میان او و ایرج زهری مترجم و منتقد تئاتر ایران ایجاد شد، آثار او نیز در ایران مطرح شدند. سپس کارگردانان مختلفی از جمله‌ داریوش مؤدبیان نمایشنامه‌هایی از این نویسنده از جمله ‌«مهاجران» را به صحنه ‌بردند.

“سفارتخانه‌” از جمله آخرین آثار این نویسنده بود که در سال ۱۹۸۱ نوشته شده بود و در ایران نیز مانند دیگر کشورهای دنیا به صحنه رفت و “پرتره” از دیگر نمایشنامه‌های نوشته شده او در سال‌های غربت و دوری و سکونت درفرانسه بود که متن آن را دکتر محمدرضا خاکی به فارسی ترجمه و در سال ۱۳۸۶ در ایران اجراشد.

در پایان به اطلاع میرساند، نمایش “قرارداد … با مرگ” به کارگردانی داریوش مودبیان در سالن استادحمید سمندریان هر شب با بازی داریوش مودبیان و کورش سلیمانی وعواملی ازجمله، دستیاران کارگردان: محمد خداوردی و سحر عبداللهی، روابط عمومی: ارشام مودبیان و سهیلا غفاری راد، طراحی لباس، صحنه و دکور: رحیمه صباحی و طراح پوستر و بروشور: مجید توکلی میزبا ن علاقه مندان به هنر های نمایش است.

انتهای پیام/۵۳


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.