گروه توسعه ملی، حضور در بازار سرمایه را تقویت می کند

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی و روابط بین الملل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی،’محمدرضا حیدری’در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت افزود: سود هر سهم (EPS) شرکت درسال ۱۳۹۰ با ۸۰ در صد افزایش نسبت به سال ۱۳۸۹ به ۸۹۵ ریال رسیده است . در آمدهای شرکت نیز در سال ۱۳۹۰ با ۴۸ در صد افزایش نسبت به سال قبل به بیشتر از دوهزار و ۸۱۵ میلیارد ریال و مجموع دارائی های شرکت با رشد ۵۱ درصدی به ۱۹ هزار و ۵۸۳ میلیارد رسیده است.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با تأکید بر اصلاح ساختار شرکت های زیر مجموعه افزود : افزایش سرمایه در سال جاری به منظور تبدیل به سرمایه کردن سود انباشته شرکت ، منابع مالی ورودی شرکت را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و رتبه شرکت از لحاظ سرمایه در میان شرکت های چند رشته ای صنعتی ارتقاء خواهد یافت.

وی با بیان اینکه خرید بیش از ۸ درصد از سهام مدیریتی شرکت توسعه صنایع بهشهر مهم است، افزود: با انتقال سهام بورسی متعلق به بانک ملی ایران از جمله ۹٫۸ در صد پتروشیمی خارک ،۷ در صد پتروشیمی شازند ، شرکت های سیمانی و دارویی به سرمایه گذاری گروه توسعه ملی و زیر مجموعه های آن ، سود شرکت در سال ۱۳۹۰ نزدیک به ۵۰ در صد افزایش یافته است .

وی ورود به صف تولید فولاد با احداث واحد های تولید کنسانتره و گندله سنگ آهن در منطقه عمومی خواف ـ سنگان به ظرفیت هر کدام ۲٫۵ میلیون تن حضور مؤثر در بورس اوراق بهادار و کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران را از دیگر اقدامات و فعالیتهای مهم شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی بر شمرد .

در این مجمع که با حضور بیش از ۹۳ درصد از صاحبان سهام به ریاست آقای عسگری مارانی به نمایندگی از بانک ملی ایران ، ناظران آقایان ضیاء الملکی و تقی پور ، کریمی معاون اداری و مالی شرکت به عنوان دبیر برگزار شد صورتهای مالی شرکت برای سال مالی یاد شده تصویب شد همچنین از سود ۸۹۵ ریالی هر سهم ۱۰۰ ریال تقسیم شد و روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی شرکت و سازمان حسابرسی به عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت برای سال مالی ۹۱ انتخاب شدند.

اقتصام** ۹۱۴۱ **۱۵۶۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۶۵۳۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.