گروه جدیدی مشمول دریافت ارز مبادله ای شد

سیبنا: مدیر کل ثبت سفارش کالای سازمان توسعه تجارت از افزایش گروههای مشمول دریافت ارز مبادله ای خبرداد وگفت: ازشنبه دارندگان ثبت سفارش برای واردات کالاهای با اولویت ششم نیز می توانند ارز مبادله ای دریافت کنند . 

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد ایران به نقل از واحد مرکزی خبر ساسان خدایی افزود : بانک مرکزی منابع قابل توجهی را در اختیار مرکز مبادلات ارزی قرار داده است و از امروز می توانیم به گروه کالایی با اولویت ششم که بعد از ۱۸ تیر ماه امسال ثبت سفارش شده اند ارز مبادله ای پرداخت کنیم .

وی با بیان اینکه حجم وسیعی از ثبت سفارش ها مربوط به گروههای کالایی ششم است ابراز امیدواری کرد با تخصیص ارز مبادله ای برای این گروه از کالاها، بخش عمده نیاز واحدهای تولیدی از جمله ماشین الات خط تولید و قطعات مورد نیاز انان تامین شود .

خاطر نشان می شود: وزارت صنعت ، معدن و تجارت کالاهای وارداتی را بر اساس اولویت های تعریف شده از جمله کالا های ضروری ، اهمیت نیاز ، میزان تقاضا و دیگرموارد به ۱۰ گروه کالایی تقسیم کرده است که نخستین گروه ان کالاهای اساسی بعد دارو سپس مواد اولیه واحدهای تولیدی در بخش صنعت ، معدن و کشاورزی ، کالاهای سرمایه ای ، واسطه ای و ماشین الات است که در گروه دهم نیز کالاهای کاملاً مصرفی و لوکس جای گرفته است .

برای کالاهای گروه اول و دوم شامل کالاهای اساسی و دارو کماکان ارز با نرخ مرجع یعنی ۱۲۲۶ تومان پرداخت می شود .

در روز نخست ایجاد مرکز مبادلات ارزی فقط کالاهای گروه سوم مشمول دریافت ارز مباله ای بودند اما گروه کالایی چهارم و پنجم هم به مشولان دریافت ارز با این نرخ اضافه شدند و از امروز نیز مقرر شد برای کالاهای گروه ششم نیز ارز مباله ای پرداخت شود .


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.