گروه فردوسی با ˝کوروش بزرگ˝ روی سن می‌رود

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

فرید الهامی سرپرست و آهنگساز گروه فردوسی:

سرپرست گروه فردوسی از برگزاری کنسرت این گروه در دی و بهمن ماه امسال خبر داد و گفت: گروه فردوسی بعد از محرم و صفر پروژه ˝کوروش بزرگ˝ را روی سن می‌برد.

به گزارش ممتاز نیوز؛ فرید الهامی با اعلام این خبر گفت: گروه فردوسی با ترکیب تازه به دیدار دوستداران موسیقی ملی و مقامی می‌رود تا با اجرای پروژه کوروش بزرگ فضایی تازه را در عرصه موسیقی تجربه کند.

الهامی افزود: این کنسرت شامل پنج قطعه موسیقی به نام‌های “نیایش”، “داستان عشق ماندانا کمبوجیه پدر و مادر کوروش”، “تولد کورش”، “منشور کورش” و “ایران” است که بر اساس سروده‌های میثم سلگی از کتاب “کوروش نامه” وی ساخته و تنظیم شده است.

این آهنگساز خاطر نشان کرد: در این پروژه زندگی کوروش بزرگ را در ۵ قطعه موسیقی و به همراه راوی در بین قطعات (روایت بر اساس نمایشنامه محسن عظیمی) آهنگسازی کرده‌ام.

وی تصریح کرد: این مجموعه را بر اساس ملودی‌های مقامی و تلفیقی با موسیقی سنتی ایران آهنگسازی شده و سینا و سحاب علم بخشی از آن را برای کوارتت زهی تنظیم کرده‌اند.

الهامی همچنین دربارهٔ سازبندی این پروژه بزرگ گفت: در سازبندی “کورش بزرگ” از سازهای تنبور، کمانچه ،کمانچه آلتو و قیچک باس، ویلن، ویلنسل، ویولا، شورانگیز، دیوان، دف، عود و پرکاشن بهره‌مند شده‌ایم.

گفتنی است؛ گروه فردوسی اخیرا پرفومنس “سیمرغ کوه قاف” را در شیراز برگزار کرد که با موفقیت چشمگیری مواجه شد.

انتهای پیام/۳۲/
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.