گروه موسیقی ˝گردانیه˝ در فجر ۲۹ به صحنه می‌رود

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

گروه‌های موسیقی کلاسیک ایرانی در بخش رقابتی جشنواره موسیقی فجر /۱

گروه ˝گردانیه˝ به سرپرستی امیر ذاکر در بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر به صحنه می‌رود.

امیر ذاکر، سرپرست گروه “گردانیه” در گفت و گو با خبرنگار موسیقی ممتاز گفت: هم اکنون در تدارک و برنامه ریزی برای برگزاری کنسرت هستیم و قرار است به همراه گروه در بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر و در بخش رقابتی به صحنه رویم.

سرپرست گروه “گردانیه” در ادامه بیان کرد: در این کنسرت قطعاتی در دستگاه نوا اجرا می‌کنیم و یک مدگری در دستگاه شور داریم اما بیشتر قطعات در دستگاه نوا است. همچنین این کنسرت شامل یک بخش است و ۴۵ دقیقه به اجرای برنامه می‌پردازیم که امیدواریم این اجرا مورد قبول مخاطبان و داوران جشنواره قرار گیرد.

ذاکر تاکید کرد: در این کنسرت هفت قطعه توسط اعضای گروه اجرا می‌شود که شامل پیش درآمد، چهارمضراب گروهی نوا، تصنیف می‌سوزم و می‌سازم، ترک جانان، تصنیف بی‌نشان عشق و…. است. همچنین در این کنسرت تمامی قطعات توسط خودم آهنگسازی و تنظیم شده است.

امیر ذاکر در ادامه افزود: در این کنسرت صادق ربانی (تار)، مریم فولادی (تار)، مهران خانزاده (عود)، فاطمه سید محمد (تنبک)، جواد رستمی (نی)، محمود باقری (خواننده)، هادی پدرام (سنتور) و…. از اعضا و نوازندگان گروه می باشند، همچنین من به عنوان نوازنده کمانچه و سرپرست با این گروه همکاری می‌کنم.

سرپرست گروه گردانیه در پایان گفت: گروه گردانیه برای حضور در بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر در تیرماه تشکیل شده است و هدف این گروه جلوگیری از تکرار و تقلید در موسیقی است.

 

پایان پیام/۴۶
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.