گروه های زنده یاب هلال احمر وارد مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی شدند

‘حسین درخشان’ عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: گروه های زنده یاب هلال احمر با استفاده از سگ های تجسس و نجات در آوار از استان های آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، اردبیل ، تهران ، کردستان و سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با قید فوریت های امدادرسانی در مدیریت بحران و سوانح وارد مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی شدند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت : گروه های عملیات بهداشت و درمان اضطراری، نجات، رهاسازی و آواربرداری به عنوان نخستین گروه های امداد و نجات از دقایق اولیه پس از اعلام خبر سانحه در منطقه آسیب دیده حاضر شدند.

وی افزود : این گروه های درمانی با استفاده از تجهیزات انفرادی و بهره گیری از خودروهای امدادی و ست های نجات هیدرولیک و پنوماتیک و آمبولانس در منطقه حضور دارند.

این مقام مسوول در هلال احمر اضافه کرد: همچنین دو فروند بالگرد امدادی از استان های آذربایجان شرقی و سازمان امداد و نجات به همراه پنج گروه امداد و نجات در آوار از استان های آذربایجان غربی ، اردبیل ، گیلان ، زنجان و قزوین به مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی اعزام شده اند.

به گزارش مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ، زمین لرزه در اهر که شدت آن ۲/۶ ریشتر بوده در ساعت ۱۶ و ۵۳ دقیقه و ۱۵ ثانیه در ۴۹/۳۸درجه عرض شمالی و ۸۷/۴۶دقیقه طول شرقی واقع شده است.

زمین لرزه در ورزقان نیز که شدت آن ۶ درجه ریشتر بوده در ۴۵/۳۸ درجه عرض شمالی و ۷۳/۴۶ درجه طول شرقی در ساعت ۱۷ و ۴ دقیقه و ۳۴ ثانیه روی داده است.

اجتمام**۷۰۲۹ ۱۵۶۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۱۵۷۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.