گروگان‌گیری استرالیا، سیاستی رسانه‌ای علیه ایران بود

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

کد مطلب : ۱۷۳۱۹۹

گروگان‌گیری استرالیا، سیاستی رسانه‌ای علیه ایران بود

روابط ایران و استرالیا همچون گذشته پابرجاست

ممتازنیوز: مقامات استرالیا، گروگان گیری روز گذشته این کشور را به یک تبعه ایرانی نسبت دادند که این موضوع موجب بروز واکنش‌هایی در ایران شد.

سه شنبه ۲۵ آذر – ۰۹:۵۱

 گروگان‌گیری روز گذشته استرالیا، جنجال بسیاری را در محافل خبری به ویژه رسانه‌های غربی به راه انداخت. در نخستین ساعات این گروگان‌گیری رسانه‌های مطرح غربی، از وابستگی شخص گروگان گیر به گروه تروریستی داعش خبر دادند اما ساعاتی بعد و با اعلام پایان گروگان‌گیری و کشته شدن شخص گروگان‌گیر از سوی پلیس استرالیا، مقامات این کشور از هویت شخص گروگان گیر پرده برداشته و در ادعایی، وی را یک تبعه ایرانی ساکن استرالیا دانستند.
این مسئله موجب شد تا وزارت امور خارجه و برخی دیگر از مقامات جمهوری اسلامی ایران نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند.
محمد صالح جوکار، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در همین رابطه به ایمنا گفت: این اتفاق یک موج راسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران بود که توسط رسانه‌های غربی صورت گرفت.
وی افزود: این حرکت در واقع یک حرکت سیاسی بود چرا که بلافاصله پس از اعلام پایان گروگان گیری، پلیس استرالیا از کشته شدن این شخص گروگان گیر ایرانی تبار خبر داد.
جوکار در ادامه تصریح کرد: این اتفاق به احتمال بسیار یکی دیگر از ترفندهای صهیونیست‌ها برای خطرناک جلوه دادن ایرانیان است، چرا که اکنون جمهوری اسلامی ایران و غرب در آستانه دور بعدی مذاکرات هستند و صهیونیست‌ها می‌خواهند به هر نحوی در مقابل این مسئله سنگ اندازی کنند.
عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: این مسئله بیشتر دارای جنبه تبلیغاتی و رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران بود.
وی گفت: با بررسی‌های بیشتر باید هویت واقعی و حامیان شخص مذکور فاش شوند تا جمهوری اسلامی بتواند موضع جدی تری در قبال آن اتخاذ کند.
وی با بیان آنکه در صورت واقعی بودن هویت فرد گروگان گیر، مقامات مربوطه باید درصدد شناسایی عوال تحریک کننده وی در انجام چنین اقدامی برآیند، افزود: با توجه به اظهارات رسانه‌های غربی مبنی بر وابستگی این فرد به گروه تروریستی داعش، بعید به نظر می‌رسد که این فرد چنین وابستگی داشته باشد.
وی گفت: البته تمامی این مسائل در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و برای جمهوری اسلامی ایران، شناسایی دست‌های پشت پرده این حادثه اهمیت دارد.
جوکار در پایان ضمن اشاره به آن که حتی در شرایطی که ایرانی تبار بودن وی به طور قطعی ثابت شود، افزود: این مسئله هیچ تاثیری در روابط ایران و استرالیا نخواهد داشت و تعاملات دو طرف همچون گذشته پا برجاست.
۱۴/

خبرگزاری ایمنا
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.