گریگورچیفتجیان: مراسم جشن سال نو میلادی ارامنه برگزار نخواهد شد

گردآوری شده توسط گروه وبگردی ممتاز نیوز:

به علت مصادف بودن با ایام سوگواری پیامبر(ص) و امام صادق(ع)

خلیفه کل ارامنه آذربایجان گفت: مراسم جشن سال نو میلادی به علت مصادف بودن با ایام سوگواری پیامبر بزرگ اسلام و امام صادق(ع) برگزار نخواهد شد.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، گریگورچیفتجیان بعد از ظهر امروز در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی با تبریک انتصاب شایسته جبارزاده به عنوان استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: یکی از سه حوزه مهم خلیفه‌گری در سطح ایران، خلیفه‌گری ارامنه آذربایجان است که شامل استان‌های شمال‌غرب کشور می‌شود و ارامنه ساکن در استان در طول سال‌ها و قرن‌ها جزئی از این کشور و همگام با سایر مردم هستند.

وی با تاکید بر اینکه برابری و برادری بین هموطنان ارامنه و مسلمانان یک نکته حائز اهمیت است و در سطح جهانی نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است، خاطرنشان کرد: مردم دنیا باید بدانند که این برادری و دوستی همچنین این امکاناتی که اقلیت مسیحی- ارمنی در این کشور و مخصوصاً خطه آذربایجان که از مواهب آن بهره‌مند هستند، یک فرصت طلایی و استثنایی در سطح جهان است که نشان از عمق غنی فرهنگ این کشور و نظام دارد.

*باید حسن تفاهم را در ایران به رخ دنیا بکشیم

خلیفه کل ارامنه آذربایجان تصریح کرد: مبداء و پیدایش دو ادیان بزرگ الهی اسلام و مسیحیت خاورمیانه است و در طول قرن‌های متمادی مردمان پیروان دو ادیان در نهایت دوستی و صلح در کنار هم زندگی کرده‌اند.

وی تاکید کرد: تلاش ما نیز باید بر این باشد که موردی پیش نیاید که دشمن از آن سوءاستفاده کند، ما باید این حسن‌تفاهم را به رخ دنیا بکشیم.

چیفتجیان با اشاره به آثار تاریخی باقی مانده از ارامنه در شمال‌غرب کشور گفت: گنجینه‌های فراوانی در این بخش از کشور نهفته است که افتخار ارامنه، کشور و این خطه از آذربایجان است.

خلیفه کل ارامنه آذربایجان با اشاره به آغاز سال نو میلادی و مصادف بودن آن با ایام سوگواری پیامبر اکرم (ص)، گفت: برای نشان دادن همدلی و اخوت بین هموطنان مسلمان، مراسم جشن سال نو میلادی به علت مصادف بودن با ایام سوگواری پیامبر بزرگ اسلام و امام صادق برگزار نخواهد شد و همه ما در سوگ هموطنان عزیز شریک هستیم.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.