گزارشات مغرضانه آمانو، چوب حراج به آبروی آژانس است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، تازه‌ترین گزارش تفسیری یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را مغرضانه و دارای اهداف سیاسی خواند و گفت: گزارش تفسیریات مغرضانه آمانو چوب حراج به آبروی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

احمد شوهانی نماینده مردم ایلام، شیروان، چرداول، ایوان و مهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران تازه‌ترین گزارش تفسیری آژانش بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران را مغرضانه و دارای اهداف سیاسی خواند و گفت: این گزارش تفسیری غیر‌حقوقی و غیر‌واقع‌بینانه توسط آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها تنظیم و به وسیله مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انتشار یافته است.
 
وی در ادامه گزارش تفسیری آمانو را گزارش تفسیریی سیاسی و نه حقوقی دانست و افزود: گزارش تفسیریات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر اساس خواسته‌ها و اسنادی است که اسرائیل و آمریکا به آژانس می‌دهند و آژانس را تحت فشار می‌گذارند تا این اسناد را بپذیرد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان‌اینکه گزارش تفسیری یوکیا آمانو در جهت رضایتمندی سردمداران کشورهای غربی، جنگ‌طلبها و طرفداران تشدید تحریم‌ها علیه ایران انتشار یافته است، اظهار داشت: آژانس مقررات دارد و هر وقت که سوالی را مطرح نموده جمهوری اسلامی پاسخ داده، هر بار خواستار اعزام بازرسانی به جمهوری اسلامی بوده ایران به‌راحتی آنها را پذیرفته و اجازه بازرسی از سایت‌های هسته‌ای خود را به آنان داده است، بنابراین ما انتظار داریم آژانس بر اساس مقررات خود عمل کند و به آبروی آژانس چوب حراج نزند.
 
وی تقاضای بازدید از سایت پارچین را بهانه‌جویی‌های آژانس تعبیر نمود و گفت: اگر جمهوری اسلامی ایران اجازه بازدید از سایت پارچین را هم بدهد، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بهانه جدیدی را مطرح خواهد نمود، لذا ما گوشمان از چنین گزارش تفسیریاتی پر است و قطعا این گزارش تفسیری آخرین گزارش تفسیری در این جهت نخواهد بود  و این در حالیست  که این گزارش تفسیری‌های مغرضانه ما را از کار خود باز نمی‌دارد.
 
گفتنی است، یوکیا آمانو،‌ مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه (۱۵ آبان‌ماه) طی گزارش تفسیریی به مجمع‌عمومی سازمان ملل اعلام نمود، در حالیکه آژانس در تلاش است تا صحت صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران را بررسی کند، تهران همچنان از همکاری‌های لازم برای اطمینان دادن و اثبات عدم وجود فعالیت‌های پنهان هسته‌ای سر باز می‌زند.
 
وی  همچنین در بخش دیگری از این گزارش تفسیری درباره فعالیت‌های سایت پارچین ابراز نگرانی نموده و خواستار بازدید از آن شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.