گزارشی ازعملکرد بازار طلا در هفته قبل

۰۷اردیبهشت،

بینا- در هفته ای که گذشت قیمت جهانی طلا با قرار گرفتن در مسیر صعودی زمینه بازگشت قیمتها و رشد ۲۴ هزار تومانی هر مثقال طلای ۱۷ عیار را در بازار داخل فراهم کرد.
به گزارش پایگاه اینترنتی طلا، قیمت جهانی طلا در هفته قبل در پی کاهش و افزایش ارزش دلار و قیمت سهام، کاهش روزانه نگهداری اوراق بهادار با پشتوانه طلا و افزایش خرید فیزیکی طلا با فراز و فرود قیمتی مواجه شد که در نهایت با رشد ۵۳ دلاری، بر بهای ۱۴۶۰ دلار و ۵۰ سنت آرام گرفت.
بنابراین گزارش، قیمت طلا که در هفته قبل با کاهش روبرو بود در روز شنبه در پایان معاملات هفتگی بازارهای جهانی در هر اونس بر بهای ۱۴۰۷ دلار و ۵۰ سنت بسته شد.
این گزارش حاکیست، در روز شنبه قبل بازار تهران در پی افزایش بهای جهانی طلا، هر مثقال طلای ۱۷ عیار را با بهای ۵۴۳ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار را با نرخ ۱۲۵ هزار و ۳۵۳ تومان به فروش رساند که البته روند افزایشی در روز یکشنبه با وجود ثبات در اونس جهانی ادامه پیدا کرد.
قابل ذکر است، در روز یکشنبه ارزش طلا در هر مثقال و گرم به ۵۴۸ هزار تومان و ۱۲۶ هزار و ۵۰۶ تومان رسید.
بر پایه این گزارش، در روز دوشنبه قیمت طلا با تحت فشار بودن نرخ دلار و ارزش سهام، ۱۸ دلار و ۷۹ سنت افزایش یافت و در سطح ۱۴۲۶ دلار و ۲۹ سنت معامله شد.
بازار تهران نیز در تبعیت از بازارهای جهانی و از آن مهمتر رشد ارزش دلار داخل، به ارزش هر مثقال طلای ۱۷ عیار ۱۴ هزار تومان و به هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۲۲۴ تومان افزود و با بهای ۵۶۲ هزار تومان و ۱۲۹ هزار و ۷۳۰ تومان به فروش رساند.
گزارش پایگاه اینترنتی طلا می افزاید، در روز سه شنبه در پی ورود سرمایه گذاران طلا به بازار، قیمت هر اونس طلا با رشد بیش از ۱ درصدی ۱۴۲۷ دلار داد و ستد شد اما رشد ارزش دلار و شاخصهای سهام، قیمت طلا را مجبور به عقب نشینی کرد و هر اونس در این روز بر سطح ۱۴۱۵ دلار قرار گرفت.
در این روز در بازار داخل قیمت هر مثقال و گرم طلا به ۵۵۶ هزار تومان و ۱۲۸ هزار و ۳۵۰ تومان رسید که نسبت به روز قبل ۶ و ۱۳۸۰ تومان کاهش داشتند.
بنابراین گزارش، قیمت جهانی طلا که در روز سه شنبه کاهش یافته بود در روز چهارشنبه به سبب رشد خریدهای نقدی، افزایش را از سر گرفت اما دامنه این افزایش تحت فشار رشد ارزش دلار، قیمت سهام و کاهش نگهداری اوراق بهادار با پشتوانه طلا، محدود شد و بر بهای ۱۴۲۹ دلار بسته شد.
در همین روز در بازار داخل با توجه به رشد ارزش جهانی طلا، قیمت طلا تا سطح ۵۶۴ هزار تومان در هر مثقال و ۱۳۰ هزار و ۱۵۳ تومان در هر گرم طلا بالا رفت.
شایان ذکر است، در روز پنج شنبه با کاهش شاخص سفارشات کالاهای بادوام آمریکا، افت ارزش دلار و امیدواریها به افزایش خرید فیزیکی طلا در بخشهای مختلف جهان بویژه در هند و چین، بهای این فلز زرد رنگ را با نوسان به ۱۴۶۵ دلار و ۵۰ سنت رساند.
بازار داخل در روز پنج شنبه تا حدودی قیمتها را افزایش داد و ارزش هر مثقال طلای ۱۷ عیار به ۵۶۷ هزار تومان در ساعات پایانی کار بازار رسید.
هر گرم طلای ۱۸ عیارهم در این روز با نرخ ۱۳۰ هزار و ۸۲۳ تومان معامله شد.
گفتنی است، قیمت جهانی طلا در روز جمعه با افزایش تقاضا در بازارهای آسیا با رشد قابل ملاحظه ای همراه شد و تا مرز ۱۴۸۴ دلار پیش رفت ولی نهایتاً بر روی سطح ۱۴۶۳ دلار و ۹۰ سنت آرام گرفت.
آنچه در بازار جهانی طلا به وضوح ملاحظه می گردد، تلاش اونس برای افزایش است، اما این روزها بهای جهانی طلا به سختی بالا مرود و به آسانی کاهش می یابد. روندی که عکس آن در بازار داخل ملاحظه می گردد.
حالا باید منتظر ماند و ملاحظه کرد در این تقابل رشد و یا کاهش کدام جریان موفق خواهد شد.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.