گزارشی از امتحانات زودهنگام دانشگاه‌ها در فصل انتخابات

۳۱فروردین۱۳،

نیمسال دوم سال تحصیلی دانشگاه‌ها معمولا ترم دست‌وپا شکسته‌ایی است که آغاز ترم با تعطیلات نوروز کلید می‌خورد و با وجود اینکه دانشگاه‌ها سعی بر برگزاری تمام و کمال کلاس‌های درسی این ترم را دارند ولی زنگ تفریح بسیاری برای دانشجویان وجود دارد.

حال امسال علاوه بر این‌ها، برگزاری انتخابات هم سبب شده که طول تحصیلی این ترم کوتاه‌تر شود و امتحانات دانشگاه‌ها امسال زودهنگام برگزار شود.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دانشگاه‌ها امسال علاوه بر امتحانات و آزمون‌های پایان ترم، در آزمون دیگری به نام “انتخابات” شرکت می‌کنند و بی‌شک برای قبولی در آن از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد. در این راستا برای ایجاد شور و نشاط سیاسی در بین جامعه دانشگاهی و حضور پرشور دانشجویان در انتخابات، بخشنامه‌ای از سوی معاونت آموزشی وزارت علوم به دانشگاه‌ها ابلاغ شد. بخشنامه‌ای مبنی بر ممنوعیت برگزاری امتحانات دانشگاه‌ها از ۲۰ خرداد تا دوم تیر ماه.

 

در همین راستا تعدادی از دانشگاه‌ها برنامه امتحانی خود را تغییر دادند. به شکلی که دانشجویان بعضی از دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه‌های تهران، شریف، خواجه نصیر، علامه طباطبایی، اصفهان، فردوسی مشهد و … امتحانات خود را پیش از ۲۰ خرداد ماه به پایان می‌رسانند. اما بعضی دیگر از دانشگاه‌ها نیز زمان برگزاری امتحانات پایان نیمسال خود را تغییر ندادند، چراکه تداخلی با تاریخ اعلام شده از سوی معاونت آموزشی وزارت علوم نداشت که دانشگاه‌های علم و صنعت و امام صادق (ع) از این دسته می باشند و امتحانات خود را پس از محدوده زمانی اعلامی یعنی دوم تیرماه برگزار می‌کنند.

 

البته با وجود اینکه کمتر از دو ماه تا مهلت ممنوعه برگزاری امتحانات باقی نمانده است، اما دانشگاه‌هایی چون شهیدبهشتی، تربیت مدرس، الزهرا(س)، امیرکبیر و … هنوز تاریخ برگزاری امتحانات خود را اعلام نکرده‌اند.

اما بارزترین نکته‌ای که با وجود این تغییر و تحولات زمان امتحانات قابل تامل است، کوتاه شدن ترم تحصیلی دوم است، نیمسالی که قرار بود ۱۶ جلسه آموزشی داشته باشد، با بخشنامه وزارت علوم و فرجه‌های امتحانی و تعطیلات نوروزی به حدود ۱۲ جلسه کاهش می‌یابد، نکته‌ای که مسئولان دانشگاه‌ها باید برای آن فکری کنند و با برگزاری کلاس‌هایی جبرانی و فشرده خارج از برنامه‌های کلاسی، از افت کیفی ترم دوم دانشگاه‌ها که به قول وزیرعلوم ترمی دست و پا شکسته است، جلوگیری کنند. در این میان ضرورت برگزاری کلاس‌های جبرانی در دانشگاه‌های شهریه‌ای بیشتر احساس می‌شود .

کنکور، آزمون و دانشگاه – پایگاه اینترنتی خدمات اینترنتی کندو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.