گزارشی از میزگرد تلویزیونی ثریا: از سیم کارت‌های ایرانی ایرانسل تا ضرر همراه اول و ادعای استفاده ۶۰درصدی رایتل از توان داخل

۳۰م دیماه ،

 

شرکتها و کارخانه های متعددی که در زمینه ساخت تجهیزات مخابراتی فعالیت می کنند همواره از کم توجهی اپراتورهای داخلی به نوعی گله مندند.
 
در ارتباط با میزان بهره گیری اپراتورهای تلفن همراه از تجهیزات و دستاوردهای داخلی، وحید در این رابطه صدوقی، مدیر عامل همراه اول در یک میزگرد گفت: این شرکت طی ۱۸ سال فعالیت خود همواره سعی کرده تا حد امکان از تجهیزات داخلی استفاده کند.
 
وی در عین حال عنوان کرد: پنج سال قبل نیز ما قرار‌داد‌هایی را با چند دانشگاه مطرح کشور امضا کردیم تا از خدمات آنها بهره‌مند شویم، اما متاسفانه سطح توقع مشتریان ما بسیار بالاست و ما باید کیفیت خود را ارتقاء دهیم که گاه با محصولات بومی این اتفاق نمی‌افتد.
 
مدیر عامل همراه اول ادامه داد: ما طی این سال‌ها از سه فروشنده اصلی دنیا خرید کرده بودیم و مشتریان ما سرویس‌هایی با این کیفیت گرفته بودند، لذا با وجود این‌که سرمایه‌ بسیاری هم در زمینه‌ی خرید تجهیزات داخلی صرف کردیم موفق نشدیم و در نهایت ناچار شدیم بخشی از این تجهیزات را جمع‌آوری کنیم.
 
محمود طلایی، قائم مقام مدیر ایرانسل هم در این باره اظهار کرد: بحث تولید داخل در بهره‌گیری از تجهیزات بومی هم در ایرانسل همواره دنبال شده و ما اکنون از نصب و راه‌اندازی خدمات گرفته تا تولید سیم‌کارت از شرکت‌های داخلی کمک می‌گیریم.
 
وی با بیان این‌که در حال حاضر بیش از ۵۱ درصد تجهیزات ایرانسل ساخت داخل است، اظهار کرد: ما به این موارد توجه کرده‌ایم و همان‌طور که گفتم حتی سیم‌کارت‌های ما هم داخل کشور تولید می‌شوند.
 
حمید فرنگ، مدیر عامل رایتل نیز در این زمینه اظهار کرد: ما نیز موظف شده‌ایم که بخشی از تجهیزات خود را از داخل کشور تامین کنیم و تاکنون حدود ۵۵ تا ۶۰ درصد تجهیزات ما بومی بوده است.
 
لیائی، دبیر ستاد حمایت از تولیدات داخلی وزارت ارتباطات هم در این زمینه گفت: به سبب محدود بودن تعداد اپراتورهای همراه در کشور بسیاری از شرکت های فعال در زمینه ساخت تجهیزات این بخش موفق به فروش تولیدات خود نمی شوند و در چنین شرایطی مجبور به کاهش یا متوقف کردن تولید می شوند.
 
وی که در یک میزگرد تلویزیونی صحبت می کرد در عین حال عنوان کرد: از سوی دیگر انتظارات اپراتورها هم از محصولات داخلی کمی خاص است و در شرایطی که آنها نمونه خارجی را نقدی خریداری می کنند برای استفاده از تجهیزات داخلی شرط های متعددی دارند، در صورتی که اگر شرایط برابری وجود داشته باشد ممکن است نمونه های داخلی به مراتب بهتر از اجناس خارجی و چینی باشند.

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.