گزارشی تکان دهنده از سوق دادن مهاجران گرسنه افریقایی به اسرائیل

مهاجران کشورهای گرسنه و قحطی‌زده‌ی آفریقایی از طریق دریا به طرف ایتالیا می‌رفتند تا از آن طریق در یکی از کشورهای اروپایی چون فرانسه یا آلمان و …، نیز سکنی پذیرند. اما به دنبال تدابیر ایتالیا و فرانسه در عدم پذیرش آنان از یک سو و استراتژی پنهان اسرائیل از سوی دیگر، به طرف اسرائیل در مرزهای مصر سوق داده می‌شوند(؟!)

Iranpn   – گزارش : به گزارش واحد بین‌الملل ایران پی‌ان: اگر چه ظاهر این مهاجرت غیر قانونی و البته سازماندهی شده، به نوعی توجیه‌گر چهره‌ی خشن اسرائیل می‌باشد و از این پس موضوع گرسنگی و ضرورت رسیدگی به آنها در اسرائیل موضوع سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی قرار می‌گیرد، اما واقعیت این است که این حقه بیشتر به منظور مساعد‌سازی زمینه، جهت مهاجر پذیری [حتی از غیر یهودیان]، شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی و مرزهای مصر، سپر قراردادن آفریقایی و به ویژه مسلمانان آفریقایی در مقابل هر گونه حمله‌ی احتمالی مصری‌ها و سایر ملل اسلامی محسوب می‌گردد.

به گزارش رویترز: حدود ۶۰ هزار آفریقایی و اغلب از کشورهای اریتره و سودان به صورت غیر قانونی به اسرائیل مهاجرت کردند و اسرائیل نگران حفظ جمعیت یهود و نیز بحران احتمالی مواد غذایی می‌باشد و نتانیاهو وعده داده است که جلوی این سیل مهاجرت را بگیرد.

بنا بر همین گزارش: وضعیت مهاجران بسیار اسف‌‌بار است. بعضی از آنها ربوده می‌شوند، برخی توسط تیم‌های مهاجرت دهنده زندانی می‌شوند و سهمیه غذایی آنها روزانه یک قاشق مرباخوری برنج است و برخی حتی شوک التریکی شده‌اند(؟!)

همین گزارش می‌افزاید: هزاران کارگر وارداتی از آسیا و امریکایی لاتین در اسرائیل و بخش‌های مختلف و از جمله کشاورزی مشغول به کار هستند، اما قوانین اقامت و برخورداری از حقوق شهروندی نه تنها به آنها، بلکه حتی به فرزندان آنها که در اسرائیل متولد می‌شوند نیز اختصاص نمی‌یابد.

رویترز به نقل از یک پزشک سازمان می‌افزاید: مهاجرین بسیاری در جنوب تل‌آویو تجمع دارند. برخی از آنان از زخم گلوله رنج می‌برند و زنان بسیاری نیز به دنبال تجاوز انجام شده، در پی سقط جنین هستند.

یک مقام اسرائیل گفت:‌ طرح‌هایی برای بازگشت دادن مهاجرین و به ویژه سودانی‌ها داریم. تا کنون هزار سودانی در مقابل دریافت هزار دلار توافق کردند که خاک اسرائیل را ترک کنند.

ریولین (Rivlin  ) نماینده پارلمان اسرائیل از حزب لیکود گفت: ما می‌دانیم که هر مهاجر برای فرار از کشور خود و ورود به کشور دیگر با مشکلات مهلکی مواجه می‌گردد، اما این خیل مهاجرت اسرائیل را با یک مشکل استراتژیک مواجه کرده است. بسیاری از این افراد می‌خواهند با اخذ پناهندگی سیاسی مطمئن گردند، اما تابعیت اسرائیل برای آنها به هیچ وجه ممکن نیست.

برخی از پناهندگان اظهار داشتند: ما می‌خواستیم به اروپا منتقل شویم و اصلاً قصد ورود به اسرائیل را نداشتیم، اما به ناگاه سر از صحرای سینا درآوردیم. ما را فریب دادند.

سپر انسانی و جنایات خاموش:

سر و صداهای ژورنالیستی اسرائیل فقط به خاطر تطهیر چهره‌ی منفورش در اذهان عمومی جهان و نیز مطرح کردن خود به عنوان کشوری مهاجر پذیر از یک سو و دریافت کمک‌های سازمان‌ملل، نهادهای مدرمی، حقوق‌بشر و … از سوی دیگر است. آن چه مسلم است با توجه به سابقه‌ی جنایات دد منشانه‌ی این رژیم اشغالگر، به ویژه در عرصه‌ی آدم‌ربایی، تجاوز، فروش اعضای انسان و حتی کودکان به ثروتمندان یهودی و غیر یهودی امریکایی و اروپایی و …، سوق دادن پناهندگان گرسنه افریقایی به مرزهای اسرائیل، آن هم با چنین اوضاع و جنایاتی، یک سیاست و استراتژی اسرائیل است.

اکثر قریب به اتفاق مهاجرین افریقایی مسلمان هستند. بدیهی است نه تنها به این عده پناهندگی و تابعیت اسرائیلی اعطا نخواهد شد، بلکه ورود آنها به شهرها نیز ممنوع خواهد بود و از آنها به عنوان «سپر انسانی مسلمان» در مرزها و به ویژه مرز مصر استفاده خواهد شد و بدیهی است که هیچ جنایتی علیه آنان قابل تحقیق، بررسی، ثبت و شکایت نخواهد بود.

بی‌تردید بسیاری از این انسان‌های بی‌هویت توسط رژیم اشغالگر ربوده شده و جهت انجام آزمایشات بیولوژیکی، اتمی، روانی و …، مورد سوء استفاده و جنایت قرار می‌گیرند و اگر در میان آنان نام کسی فاش شد و از سوی دولت‌های متبوع، نهادهای حقوق بشر و … مورد پیگیری قرار گرفت، به عنوان متهم به جرم سوء ظن به دست داشتن در عملیات تروریستی یا جاسوسی معرفی خواهند گردید.

تا کنون اسرائیل خانه‌های ۳۰ هزار نفر را در این مناطق به عنوان پاک‌سازی زندگی اعراب بدوی و شهرک‌سازی را ویران و با خاک یکسان کرده است.

از این رو ضروری است که دولت‌های اسلامی [به ویژه در مصر، کشورهای منطقه‌ی بیداری اسلامی و شمال افریقا] و هم چنین سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای مردمی، از کنار این استراتژی وحشتناک و خطرناک برای منطقه و جهان اسلام، به سادگی نگذرند.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.