گزارش‌های تفریغ دیوان راهگشا بود

جام جم آنلاین: نمایندگان معتقدند رییس کل دیوان محاسبات کشور در طول چهار سال گذشته عملکرد خوبی داشته و خواستار ادامه همین عملکرد و با جدیت بیشتر در مجلس نهم شدند.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار جام جم آنلاین، “عبدالرضا رحمانی فضلی” رییس کل دیوان محاسبات در مجلس هشتم بود که در جلسه علنی امروز با ۱۹۸ رای نمایندگان مجلس به مدت چهار سال دیگر این مسوولیت را بر عهده گرفت.

خبرنگار جام جم آنلاین در حاشیه جلسه علنی امروز با طرح سوالاتی چون: ارزیابی نمایندگان از عملکرد رحمانی فضلی، دلایل انتخاب مجدد وی، انتظارات نمایندگان از دیوان محاسبات در مجلس نهم و همچنین تمهیدات مجلس برای افزایش نقش نظارتی دیوان به سراغ نمایندگان مجلس رفت.

متن زیر حاصل این گفت وگو است.

گزارش دیوان محاسبات به موقع و به روز بود

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است که دیوان محاسبات در طول چهار سال گذشته خوش درخشید و  گزارشات بسیار مفیدی را به نمایندگان ارائه کرد.

ارسلان فتحی پور گفت: رییس دیوان محاسبات به موقع گزارش تفریغ بودجه را ارائه می داد و همین امر باعث شد تا نمایندگان از عملکرد وی رضایت داشته باشند.

نماینده کلیبر و هوراند اظهار داشت: تصریح در امور کار و شفافیت و همچنین اعلام واقعیت ها که در مجلس هشتم شاهد آن بودیم باید در مجلس نهم ادامه یابد و ما شاهد گزارشات خوب دیوان باشیم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: آقای رحمانی فضلی تعامل خوب و همکاری لازم را با نمایندگان داشته و امیدواریم با ادامه این تعاملات و شکل گیری تعامل بهتر، مشکلات نمایندگان شهرستانی نیز با جدیت و پیگیری، حل و فصل شود.

گزارش های تفریغ دیوان راهگشا بود

حسین نجابت ضمن مثبت ارزیابی کردن عملکرد رحمانی فضلی در دیوان محاسبات در طول مجلس هشتم، تاکید کرد که همین عملکرد مثبت موجب انتخاب مجدد وی شد.

وی افزود: در زمان ایشان، گزارش های دیوان محاسبات به روز شد و گزارش تفریغ بودجه به موقع به دست نمایندگان می رسید.

این نماینده تهران با اشاره به سازوکار انتخاب رییس دیوان محاسبات، گفت: رییس دیوان از میان داوطلبان با معرفی کمیسیون برنامه و بودجه به صحن مجلس و با رای مستقیم نمایندگان انتخاب می شود. وقتی آقای رحمانی فضلی توانست ۲۲ رای از ۲۵ رای کمیسیون برنامه و بودجه را به دست بیاورد بدان معناست که مجلس از ایشان رضایت دارد.

کاهش فاصله تفریغ بودجه و عملکردها

نماینده اصفهان معتقد است در دوره رحمانی فضلی فاصله بین گزارش دیوان محاسبات و عملکردها بسیار کم شد و گزارش ها خیلی سریع و به موقع به مجلس ارائه می شد.

حمیدرضا فولادگر تاکید دارد که رحمانی فضلی فاصله گزارش تفریغ بودجه و عملکردها را از چهار سال به یکسال رساند و این خیلی خوب و بسیار مفید بود.

وی افزود: دیوان محاسبات در دوره این مقام مسوول، گزارشات موضوعی به مجلس می داد و توانست همه این گزارش ها را به روز کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ارزیابی از عملکرد رییس دیوان محاسبات بسیار مثبت است و ما امیدواریم این عملکرد با جدیت بیشتری در مجلس نهم هم ادامه یابد.

فولادگر اظهار داشت: امیدواریم دیوان محاسبات در مجلس نهم گزارش های خود را با دقت و سرعت بیشتر به نمایندگان ارائه کند و با استفاده از کارشناسان مجرب و خبره، نتایج بهتری حاصل شود.

رحمانی فضلی توانمند است

نماینده اسدآباد معتقد است که رییس دیوان محاسبات فردی جدی و بسیار توانمند است.

بهروز نعمتی گفت: نمایندگان مجلس ارزیابی مثبتی از عملکرد چهار سال گذشته وی داشته و به همین دلیل با رای بالا، چهار سال دیگر مسوولیت رحمانی فضلی را تمدید کردند.

وی گفت: جدیت و پای کار بودن رحمانی فضلی باعث اقبال نمایندگان نسبت به رییس دیوان محاسبات شد.

نعمتی تصریح کرد: نظارت در حین اجرا، مهمترین شاخصه رحمانی فضلی در دیوان محاسبات می باشد.

رییس دیوان محاسبات به گزارشات سرعت داد

نماینده محلات و دلیجان معتقد است که سرعت دادن و تصریح در ارائه گزارشات به نمایندگان مجلس، مهمترین ویژگی رحمانی فضلی در دیوان بود.

علیرضا سلیمی تاکید کرد: وی تعامل خوبی با نمایندگان دارد و همین امر باعث شد نمایندگان خواستار تمدید ماموریت رحمانی فضلی در دیوان شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به انتظارات از رییس دیوان محاسبات در مجلس نهم، گفت: انتظار ما این است تا اقدامات دیوان عملیاتی تر شود و اگر تخلفاتی وجود دارد با جدیت و قاطعیت برخورد شود.

رحمانی فضلی دارای محبوبیت خاصی در مجلس است

محمد کرمی راد نماینده سابق کرمانشاه هم معتقد است که دیوان محاسبات جایگاه ویژه ای در نظام دارد و عملکرد رییس این دیوان در مجلس هشتم خیلی خوب بود.

وی تاکید کرد: آقای رحمانی فضلی انسانی وارسته و دارای روحیات خاصی است و رای مجدد مجلس به ایشان به حق و به جا بود.

کرمی راد تاکید کرد: به نظر می رسد که برخورد قاطع تر و جدی تر با متخلفان، انتظارات از دیوان محاسبات در مجلس نهم باشد.

یوسف اسدی – خبرنگار جام جم آنلاین


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.