گزارش آژانس انرژی اتمی، مغرضانه و سیاسی است/ آژانس ماهیت فنی و تخصصی خود را از دست داده است

۲۷ آبان ،

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، گزارش تفسیری اخیر‌ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را گزارش تفسیریی کاملا مغرضانه و سیاسی دانست که سبب شده این نهاد بین‌المللی به کلی ماهیت فنی و تخصصی خود را از دست داده و صرفا به عنوان ابزاری برای فشار بیشتر علیه ایران ایفای نقش کند.

 فتح‌الله حسینی نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، گزارش تفسیری اخیر مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان را مغرضانه و سیاسی خواند و گفت: اساس این گزارش تفسیری برپایه اتهاماتی مطرح‌شده از سوی آمریکاست و این مسئله وجود هماهنگی میان آمریکا و مدیرکل آژانس را در تهیه و انتشار یافتن این گزارش تفسیری ثابت می‌کند.
 
وی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران بارها حسن‌نیت خود را در همکاری مستمر و صادقانه با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ثابت کرده است و این درحالی است که گزارش تفسیری‌های دوپهلوی آژانس بیانگر عدم استقلال این نهاد بین‌المللی است که سبب شده این نهاد به کلی ماهیت فنی و تخصصی خود را از دست داده و صرفا به عنوان ابزاری برای اعمال فشار بیشتر علیه ایران ایفای نقش کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: طبق قانون، آژانس باید همواره بی‌طرفی خود را حفظ کند و گزارش تفسیریات خود را به صورت حرفه‌ای و بی‌طرفانه صادر کند نه اینکه تحت‌تأثیر فشارهای آمریکا و اسرائیل باشد و به عنوان ابزار دست آنها عمل کند.

وی در ادامه با اشاره به ادعای آژانس مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته ای ایران گفت: نظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران، ادعای دروغی  است که همواره ز جانب غرب مطرح شده است چرا که ایران هیچگاه به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نیست و از سوی دیگر براساس تعالیم عالی اسلامی ساخت سلاح هسته‌ای و استفاده از آن حرام است و رهبر معظم انقلاب و همه مقامات کشور  نیز براین موضوع  تأکید کرده‌اند و برهمین اساس ادعای نظامی بودن برنامه هسته ای بدون مبنا و اساس است.

نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب  در خاتمه تاکید کرد: اگر آژانس خواهان خلع سلاح هسته‌ای در منطقه است، چرا با اسرائیل برخورد نمی‌کند که بیش از ۲۰۰ کلاهک هسته‌ای دارد و برای دستیابی به اهداف خود از هرگونه امکاناتی استفاده می‌کند.

گفتنی است در گزارش تفسیری اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره آمادگی ایران برای فراهم کردن همه شرایط جهت دستیابی به سلاح هسته‌ای اخطار داده شده است.

انتهای پیام/س۲
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.