گزارش آژانس سیاسی است؛ ادامه مذاکرات ۵ مهر در وین

صالحی:

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
رئیس‌سازمان انرژی اتمی گفت: متاسفانه گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از رویه انصاف خارج بوده و تنها جنبه سیاسی دارد.

تسنیم نوشت: علی اکبرصالحی در مورد گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ادامه مذاکرات ایران با آژانس اظهار داشت: گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران، گزارشی روتین است و ما نباید به این گزارش‌ها بیش از یک حجم توجه کنیم.

وی تصریح کرد:‌ زمانیکه این گزارش‌ها در مورد فعالیت‌ هسته‌ای ایران خارج می‌آید، سرو صداهای بسیاری به راه می‌افتد که بیشتر جنبه تبلیغاتی و تاثیرگزاری بر افکار عمومی را دارد که ما باید در مقابل این گزارش‌ها به صورت عادی رفتار کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان اظهار داشت: متاسفانه گزارش اخیر آژانس از رویه انصاف خارج بوده و تنها جنبه سیاسی داشته است و بسیار جای تاسف دارد. ما انتظار داریم تا گزارش‌های آژانس همواره بر اساس شفافیت و اعتدال باشد و از استنباط‌های شخصی دور و واقعی باشد.

صالحی تاکید کرد: آژانس در گزارش اخیر خود، در مورد مسائل ادعایی که تاکنون ۵ جلسه میان دو طرف برگزار شده است که ادامه آن در ۵ مهر در وین خواهد بود، گزارشاتی را ارائه کرده که ناقص بوده و در این جلسات هنوز طرفین به جمع‌بندی درستی نرسیده‌اند، ولی متاسفانه درخصوص این مطالبات و براساس استنباط‌های خود آژانس، مطالبی در گزارش اخیر منعکس شده که این اقدام نادرستی است چراکه ما هنوز به جمع‌بندی کاملی در این مورد نرسیده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: ما هنوز به جمع‌بندی درستی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نرسیده‌ایم و این موضوعات از حرفه‌ای بودن آژانس نیز می‌کاهد و تقاضای ما این است که با شرایط تازهی که پیش آمده، طرفین سعی کنند با حسن‌نیت و با رویه‌ای حرفه‌ای و بی‌طرفانه عمل کنند و از مسائل شخصی و سیاسی دوری کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: قضاوت‌های نابه جای آژانس، زیبنده یک موسسه بین‌المللی نیست و از اعتبار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌کاهد.

صالحی تاکید کرد: پرونده هسته‌ای ایران دیر یا زود حل خواهد شد و نباید این اجازه داد تا قضاوت عادلانه و منصفانه تاریخ، عملکرد آژانس را زیر سوال ببرد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.