گزارش احمد شهید حاوی مطالب تکراری و مغرضانه بوده و کاملا سیاسی است

بیانیه وزارت خارجه ایران در واکنش به گزارش احمد شهید

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به انتشار گزارش سوم احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در کشورمان بیانیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ در این بیانیه با اشاره به پاسخ مشروح و رسمی جمهوری اسلامی ایران که در تاریخ مقرر به نامبرده تحویل شده آمده است: بر اساس آیین‌نامه شورای حقوق بشرکه مربوط به نحوه تهیه گزارش توسط گزارشگران سازمان ملل متحد است، گزارش باید حاوی مشخصاتی مبتنی بر رعایت اصول بی‌طرفی، مستند بودن ادعاها، پرهیز از سیاسی کردن آن، و تخصصی و فنی بودن گزارش باشد، که متاسفانه نه تنها اصول اولیه بر حسب مقررات و رویه‌های بین‌المللی رعایت نشده بلکه محتوای گزارش نیز حاوی مطالب تکراری و مغرضانه بوده و کاملا سیاسی است.

در این بیانیه تاکید شده است: موضوع سیاسی و مغرضانه بودن گزارش احمد شهید پیرامون وضعیت حقوق بشر در کشورمان و تخطی وی از آیین‌نامه شورای حقوق بشر در پاسخ جمهوری اسلامی ایران به پیش‌نویس گزارش و نیز به دبیرکل سازمان ملل متحد در ایام حضور در ایران اعلام و اعتراض لازم در این زمینه به‌عمل آمده است.

این بیانیه می‌افزاید: گزارش احمد شهید متاسفانه حاوی ادعاهای تکراری است که بارها به آن‌ها پاسخ داده شده است، هم‌چنین منابع ادعاهای وی نیز متاسفانه گروه‌های معاند و مخالف نظام بوده است که حاصل آن گزارشی تصنعی و به دور از واقعیات جامعه ایران شده است. از این رو است که ادعاهای وی فاقد سندیت و وجاهت لازم حقوقی و قانونی است.

در این بیانیه آمده است: احمد شهید در گزارش خود از درج و استناد به پاسخ‌های جمهوری اسلامی ایران خودداری و از رعایت بی‌طرفی که لازمه کار وی است خارج شده است. آن چه واضح و روشن است و مفاد گزارش نیز حکایت از آن دارد، تاثیرپذیری آن از سیاست‌های خصمانه آمریکا و متحدانش در غرب است.

انتهای پیام


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.