گزارش انحراف مصارف ارزی بانک‌ها آماده شد

جام جم آنلاین: رییس‌ کل بانک مرکزی با اشاره به آماده شدن گزارش انحراف مصارف ارزی بانک‌ها توسط بانک مرکزی، از اعلام نتایج بررسی نحوه‌ هزینه‌کرد ارزهای دولتی در آینده نزدیک خبر داد.

“محمود بهمنی” درباره‌ بررسی‌های بانک مرکزی از مصارف ارزی دولتی برخی بانک‌ها گفت: گزارش ارزی بانک مرکزی آماده شده است و نام بانک یا بانک‌های متخلف در این زمینه به‌طور شفاف اعلام خواهد شد.

بهمنی درباره نوع برخورد با بانک‌های متخلف عنوان کرد: جریمه‌ مالی، بازگرداندن رقم مابه‌التفاوت ارز دولتی و آزاد به بانک مرکزی و همچنین برررسی مجدد صلاحیت هیات‌مدیره‌ بانک متخلف از جمله ابزارهای قانونی برخورد با بانک یا بانک‌های متخلف است.

رییس کل بانک مرکزی همچنین در واکنش به اینکه اخیرا روزنامه‌ دولت در گزارشی یکی از بانک‌های نیمه‌دولتی را متخلف اصلی ماجرای ارزی دانسته بود، بیان کرد: بررسی‌ها در این زمینه ادامه دارد.

این در حالی است که پیش از این به گفته مدیران عامل دو بانک ملی و کارآفرین رییس کل بانک مرکزی اوایل تیر ماه امسال در جلسه‌ای با مدیران عامل بانک‌ها به آنها وعده داده بود که تا پایان تیر ماه امسال تسویه حساب ارزی بانک مرکزی با بانک‌ها انجام خواهد شد. با وجود این، هفته پیش نیز رییس کل بانک مرکزی اعلام کرده بود نتایج این بررسی‌ها در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

ششم خرداد ماه امسال محمود بهمنی، رییس کل بانک مرکزی در مورد علت برداشت بانک مرکزی از حساب بانک‌ها اظهار کرده بود: ما براساس مصوبه‌ای که از هیات دولت داشتیم، باید ۸۷ هزار و ۶۲۵ میلیارد ریال حساب بانک‌ها به دلیل تخلفی که در فروش ارز انجام شده بود، برداشت می‌کردیم، اما از آنجا که فکر می‌کردیم بانک‌ها ممکن است این مبلغ را نداشته باشند، یک سوم آن را معادل ۳۰ هزار میلیارد ریال از حساب بانک‌ها برداشتیم. (ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.