گزارش اورژانس از وقوع سیل در جنوب‌شرق کشور

اردیبهشت ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور اقدامات انجام شده در جریان وقوع سیل در شهرهای زاهدان، کرمان، جیرفت و بم را تشریح کرد.

آرزو دهقانی در گفت‌وگو با (ایسنا)، دراین‌باره گفت: در شهر جیرفت به سبب بارندگی و لغزندگی جاده یک فقره تصادف بین دو دستگاه سواری رخ داد که شش مصدوم برجای گذاشت و به دنبال وقوع آن دو تیم امدادی اورژانس ۱۱۵ در صحنه حاضر شدند و پس از ارائه خدمات درمانی اولیه به مصدومان آنان را به بیمارستان منتقل کردند.

وی با بیان اینکه سیلاب و آبگرفتگی در روستاهای دلفار و باغعلیش و حسین‌آباد ملاحظه شد، گفت: سقوط درخت روی تاکسی مسافربری حامل مسافر نیز از دیگر حوادث رخ داده در این شهر بود که خوشبختانه تلفات جانی در بر نداشت.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشوربا اشاره به وقوع رعد و برق شدید و یک اتفاق مربوط به آن در سیرجان از هموطنان خواست در صورت ملاحظه رعد و برق از منزل خود خارج نشوند.

به گفته دهقانی، هفت پایگاه شهری و ۱۶ پایگاه جاده‌ای اورژانس ۱۱۵ به همراه ۳۰ دستگاه آمبولانس و ۱۴۰ نیروی انسانی اعم از پزشک، پرستار و تکنیسین اورژانس ۱۱۵ در این استان در آماده‌باش کامل می باشند.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور با بیان اینکه در جنوب سیستان و بلوچستان نیز روستاهای سوران از توابع سراوان و روستای قصرقند از توابع نیکشهر و روستاهای چانعلی و شهداد و گورین از توابع زاهدان درگیر سیل بودند، گفت: این سیل خوشبختانه تلفات انسانی در برنداشت.

وی افزود : در این رابطه ۷ ۱ پایگاه شهری و ۶۴ پایگاه جاده‌ای اورژانس ۱۱۵ زاهدان در آماده‌باش کامل قرار دارند.

دهقانی با بیان اینکه در بم نیز وقوع سیل در سه روستای ده بکری و کمیک و دریجان سبب مفقودشدن یک تن شده که جستجو برای یافتن وی توسط عوامل امدادی ادامه دارد، گفت: طوفان شن در فهرج، نرماشیر و ریگان دید را کاهش داد.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور اضافه کرد: در این منطقه نیز دو پایگاه شهری و ۱۰ پایگاه جاده‌ای اورژانس ۱۱۵ به استعداد ۱۶ دستگاه آمبولانس ۹۷ نیروی‌انسانی شامل پزشک، پرستار و تکنیسین اورژانس ۱۱۵ در آماده‌باش کامل می باشند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم‌پزشکی و مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان به عنوان قطب‌معین جنوب‌شرق برای امدادرسانی به مناطق سیل‌زده در آماده‌باش است و امکانات لجستیکی خود را برای ارسال به این مناطق فراهم ساخته، گفت: ۹۳دستگاه آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و ۴۱۶ نیروی انسانی شامل پزشک، پرستار و تکنیسین اورژانس ۱۱۵ در آماده‌باش کامل می باشند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.