گزارش ایسنا ازبرگزاری امتحانات بدون کاغذ دانشگاه پیام نور/برگزاری شیوه تازهآزمونی در۸۷واحد

۱۹م دیماه ،

borna ghasemi-17-37.jpg

رییس و معاون آموزشی دانشگاه پیام‌نور امروز از روند برگزاری آزمون پایان ترم دانشگاه پیام نور که از این ترم برای اولین بار و به صورت پایلوت در چندین رشته و واحد به‌ صورت بدون کاغذ و از طریق کامپیوتر برگزار می‌شود، بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جلسه امتحان یکی از دروس رشته فقه و مبانی حقوق استان تهران دانشگاه پیام‌نور محل بازدید مسوولان بود که آزمون آن بدون کاغذ از طریق کامپیوتر برگزار شد. به گونه‌ای که داوطلبان از طریق سیستم کامپیوتری با کلیک بر روی گزینه درست پاسخ صحیح را علامت می‌زدند که البته راهنمای چگونگی استفاده از این سیستم به صورت شفاف طی نوشته‌هایی بر روی تخته با عنوان راهنمای آزمون آورده شده بود.

امتحانات بدون کاغذ دانشگاه پیام نور

طی گفت‌وگویی با چند نفر از دانشجویان در خصوص روند برگزاری این شیوه تازه آزمونی،‌ این دسته از دانشجویان با اظهار رضایت خود، عنوان کردند که سرعت عمل در این شیوه برای فرد آزمون دهنده بسیار بالا می‌رود به نحوی که حتی وقت اضافه نیز می‌آورد.

برگزاری آزمون بدون کاغذ به شیوه تشریحی مشکل است

یکی از این دانشجویان با بیان اینکه این شیوه در امتحانات تستی بسیار مناسب است، گفت: اما اگر آزمون به صورت تشریحی باشد ممکن است دانشجویانی که از نظر سرعت تایپ قوی نباشند با مشکل مواجه شوند.

به گزارش ایسنا، ۲۰ دقیقه پس از آغاز آزمون بدون کاغذ، سیستم به صورت خود به خود قفل می‌شود و اگر دانشجویی از این زمان ذکر شده دیرتر بر سر جلسه امتحان حاضر شود، نمی‌تواند در امتحان شرکت کند. البته به نقل از دانشجویان دانشگاه پیام نور سابق بر این نیز که امتحان به صورت کتبی(کاغذ) برگزار می‌شد نیز در صورتی که دانشجویی بیشتر از ۲۰ دقیقه تاخیر داشت، دیگر اجازه حضور بر سر جلسه امتحان را نداشت.

رییس دانشگاه پیام نور: برگزاری آزمون بدون کاغذ دانشگاه پیام نور در ۸۷ واحد

دکتر حسن زیاری رییس دانشگاه پیام نور در حاشیه این بازدید با بیان اینکه برگزاری آزمون بدون کاغذ دانشگاه امسال در ۸۷ واحد در مقاطع کارشناسی به صورت پایلوت اجرایی می‌شود، تصریح کرد: با توجه به مناسب برگزار شدن این شیوه این قابلیت وجود دارد که از ترم آینده در کلیه مقاطع آزمون به صورت بدون کاغذ برگزار شود.

وی تصریح کرد: براین اساس این امکان وجود دارد تا دانشجو بلافاصله پس از پایان امتحان با علامت زدن دکمه پایان آزمون نتیجه امتحان خود را ملاحظه کند اما در حال حاضر این شیوه کمی با تاخیر اجرایی می‌شود به نحوی که داوطلب دو روز پس از پایان آزمون، می‌تواند نتیجه امتحان خود را ملاحظه کند.

زیاری خاطر نشان کرد: اجرای شیوه برگزاری آزمون بدون کاغذ هیچ هزینه‌ای برای دانشجو و دانشگاه نخواهد داشت و حتی با توجه به اینکه آزمون بدون کاغذ است، هزینه‌های مصرفی بحث کاغذ نیز کاهش می‌یابد.

امتحانات بدون کاغذ دانشگاه پیام نور

امتحانات بدون کاغذ دانشگاه پیام نور

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.