گزارش ایسنا از آخرین وضعیت شهرستان های سیل زده هرمزگان

ایسنا/هرمزگان بارندگی و سیلاب در روزهای جمعه و شنبه(۲۰ و ۲۱ دی ماه) در هرمزگان به ویژه شرق استان بی‌سابقه بود به طوری که ۴۸ روستای بخش گافر وپارامون بشاگرد و ۹ روستا شهرستان جاسک و بخشی از مناطق شهرستان سیریک در محاصره سیلاب قرار گرفتند.

جلسه مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تشکیل شد

جلسه مدیریت بحران در راستای اخذ تصمیمات ضروری و فوری جهت پیشگیری از طغیان بیماریهای واگیر در مناطق سیل زده با راه های ارتباطی مسدود شده ناشی از بارندگی بی سابقه در شرق استان شهرستان جاسک در دفتر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با حضور  اعضاء برگزار شد.

در این جلسه مصوباتی شامل اعزام دومین گروه از همکاران شامل کارشناسان بهداشت محیط و پیشگیری از بیماریها همراه با کلیه لوازم مورد نیاز احتمالی، اختصاص بودجه مناسب جهت خرید لوازم، کلر، کیت و داروهای مورد نیاز در صورت به وجود آمدن بحران یا طغیان بیماریها و  هماهنگی با اورژانس و آماده باش آمبولانس هوایی در صورت نیاز به حمل اورژانسی بیماران یا مادران باردار به تصویب رسید.

ضرورت رسیدگی بیشتر به سیل زدگان شهرستان جاسک

نماینده شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی از وزیر کشور و استاندار هرمزگان خواستار تسریع در رسیدگی به وضعیت سیل زدگان شرق استان هرمزگان به ویژه شهرستان جاسک شد.

سید مصطفی ذوالقدر در گفت و گو با ایسنا، گفت: از ساعات اولیه سیل از طریق استاندار هرمزگان پی گیر امور مردم سیل زده در جاسک بودم و تمام تلاش خود را برای جبران خسارات وارد شده به مردم به کار خواهم بست.

نماینده شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی از تلاش های استاندار هرمزگان، نیروهای امدادی، نظامی و بسیج مردمی در خدمات رسانی به مردم سیل زده تقدیر کرد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: متاسفانه سیل اخیر خسارت زیادی به ابنیه و تاسیسات جاسک و منازل مسکونی مردم داشته که تمام تلاش خود را برای جبران خسارات وارده به کار خواهم بست.

نماینده شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی همچنین  از منطقه دوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به دلیل امدادرسانی به مردم در سیل اخیر جاسک قدر دانی کرد.

وی اضافه کرد: بر خود لازم می دانم از ورود فوری تکاوران و تفنگدارن تیپ محمد رسول الله منطقه دوم دریایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در کنار  نیروهای امدادی برای نجات جان روستائیان گرفتار در سیل شهرستان جاسک تقدیر کنم.

همه امکانات دهیاری ها را برای خدمات رسانی به مردم بسیج کرده ایم

فرماندار شهرستان بشاگرد در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به بارندگی های اخیر در این شهرستان اظهار کرد: بارندگی بی سابقه اخیر در شهرستان بشاگرد سبب شد که به بسیاری از زیرساختها در حوزه راه ، برق  و تلفن و شبکه های آبرسانی  خسارت وارد کند و راه بسیاری از روستاها را با مرکز شهرستان کند.

احمد محمودی افزود: این بارندگی ها که در بسیاری از روستاها با طغیان رودخانه ها همراه بود  به زمینهای کشاورزی روستائیان خسارت وارد کرده است اما در هیچ یک از روستاها آب وارد منازل نشده است. 

فرماندار شهرستان بشاگرد با اشاره به انتشار خبری کذب و بدور از واقعیت در یکی از رسانه ها و فضای مجازی مبنی بر نبود امکانات برای خدمات رسانی در هلال احمر شهرستان گفت: این موضوع از اساس کذب و بدور از واقعیت است  و همه پرسنل هلال احمر با همه امکانات به اتفاق فرماندار شهرستان در حال خدمات رسانی به مردم در روستاها هستیم.

محمودی بیان کرد: با تلاش بی وقفه مجموعه راهداری وبرق و نیروهای جمعیت هلال احمر از مجموع ۴۸ روستای بدون برق  ۳۱ روستا برق دار و ۱۸ روستای دیگر به محض فروکش کردن رودخانه جگین برق آنها وصل خواهد شد. 

 رئیس ستاد بحران شهرستان بشاگرد خاطر نشان کرد: درخواست بالگرد برای خدمات رسانی به روستای گافر که در پشت رودخانه جگین قرار دارند داده شده است که در حال بارگیری و اعزام است.

محمودی تصریح کرد: بشاگرد یک منطقه پهناور و با وسعت زیاد است که با حجم خسارات وارد شده و مسدودی راهها به طور همزمان به همه روستاها  امکان خدمات رسانی نیست، اما همه امکانات دهیاریها را برای خدمات رسانی به مردم بسیج کرده ایم.

وی افزود: از همه مردم و شورا ها و دهیاران که در این چند روز با هر توانی که داشته اند و در کنار مسئولان خدمات رسانی کرده اند تشکر  می کنم و انتظار می رود تا به  اخبار کذب و شایع توجهی نداشته باشند.

تامین برق اردوگاه اضطراری منطقه کروچ در جاسک

تامین برق اردوگاه اضطراری منطقه کروچ در جاسک با دیزل ژنراتور سیار حوزه مدیریت بحران شرکت توزیع برق و با همت کارکنان برق جاسک در این منطقه تعداد ۵۰۰ نفر از اهالی سیل زده در ۱۰۰ چادر به طور موقت اسکان داده شده اند. سپاه پاسداران ۱۰ هزار اقلام ضروری مانند پتو ارسال کردند و بسیج مستضعفان نیز ۵ هزار اقلام ضروری به سیل زدگان سیستان و بلوچستان و جاسک فرستاده اند.

معاون برنامه ریزی فرماندار رودان از راه‌های مسدود بخش رودخانه بازدید کرد

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار رودان به همراه رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ایی و جمعیت هلال احمر شهرستان با حضور در بخش رودخانه از راه مسدود شده روستای ماشنگی بازدید کرد.

سبد عبدالوهاب هاشمی در حاشیه این بازدید گفت: راه دسرسی روستای ماشنگی بخش رودخانه به شهر زیارتعلی و روستاهای دیگر  در اثر بارندگی های اخیر و جاری شدن رودخانه های فصلی مسدود شده است.

وی افزود: هم اکنون دستگاه‌های اداره راهداری شهرستان در این منطقه مستقر هستند و عملیات بازگشایی این مسیر در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان روز گذشته(۲۳ دی ماه) از مدارس خسارت دیده بر اثر سیل شهرستان جاسک بازدید کرد و جلسه فوری شورای معاونین آموزش و پرورش جاسک تشکیل شد.

موسی دادی زاده در گفت و گو با ایسنا، افزود: در این جلسه نیز تصمیماتی مبنی بر رسیدگی و بررسی شرایط موجود مدارس جاسک، برآورد خسارت وارد شده به مدارس و گزارش به دستگاه های ذی ربط، بررسی راهکار های موجود جهت  بازگشایی سریعتر مدارس سیل زده، سرکشی و بازدید میدانی از تمام مدارس سیل زده همزمان با بازگشایی راه ها، پیگیری برای تهیه پوشاک، کتاب و نوشت افزار و همچنین وسایل آموزشی مدارسی که در سیل از بین رفته است و برنامه ریزی و کمک از ارگان های مختلف و حضور فرهنگیان جهت تخلیه مدارس از گِل و آب گرفته شد.



ارسال اولین محموله حاوی کمک‌های منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به مناطق سیل زده جاسک

به دنبال وقوع سیل درمناطق شرقی کشور و شهرستانهای جاسک و بشاکرد هرمزگان، و درپی دستور  استاندار مبنی بر امداد رسانی سریع و ارائه خدمات فوری به مناطق سیل‌زده، به زودی اولین محموله حاوی کمک‌های منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به این مناطق ارسال خواهد شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در گفت و گو با ایسنا، اعلام کرد: ضمن ابراز تاثر از وقوع حادثه سیل در مناطق شرقی کشور و از جمله شهرهای جاسک و بشاکرد تاکید کرد: کمک به مردم آسیب دیده وظیفه اسلامی، انسانی و اخلاقی همه ما است.

مسعود پاکزاد اظهار کرد: امیدوارم در راستای عمل به مسئولیتهای اجتماعی خود با همت جمعی و اتحاد و یکدلی مردم شرایطی فراهم شود تا با تسریع در امداد رسانی و خدمات دهی به مردم سیل زده مرحمی برالام این عزیزان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ستاد ویژه ای در روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی پارسیان کار جمع آوری کمک‌ها و پی‌گیری ارسال آن به سیل‌زدگان را دنبال می‌کند و مردم و هم‌کاران منطقه می توانند کمک های خود را شامل اقلام مورد نیاز سیل‌زدگان مانند چادر، پتو، آب معدنی به این ستاد تحویل دهند.

دستور رئیس قوه قضائیه به مراجع قضایی استان‌های درگیر سیل

رئیس قوه قضاییه روز گذشته(۲۳ دی ماه) برای رسیدگی فوری به مشکلات و تامین امنیت و آرامش مردم، دستور ویژه به مراجع قضایی استان‌های درگیر سیل صادر کرد.

آیت الله رئیسی طی دستوری ویژه به روسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان که با بیشترین خسارت و آسیب‌های ناشی از بارندگی‌های سیل آسای اخیر مواجهند، خواهان تعامل و هماهنگی همه جانبه مراجع قضایی با دستگاه‌های ذیربط به ویژه هلال احمر و نیروی انتظامی برای رسیدگی فوری به مشکلات مردم و تامین امنیت و آرامش خانواده‌های درگیر این حوادث شد.

این خبر بروزرسانی می شود…

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.