گزارش تصویری / ساخت پل منحصر به فرد تله زنگ به اتمام رسید

گزارش تصویری / ساخت پل منحصر به فرد تله زنگ به اتمام رسید

پل تله زنگ ، یکی از استراتژیک ترین پل های ایران درمسیر راه آهن دورود ـ اندیمشک است که بر روی رودخانه دز ساخته شده است . این پل ، نقش اساسی و مهمی در روند انتقال تجهیزات و امکانات در دوران دفاع مقدس به عهده دشت. پل تله زنگ در زمان جنگ تحمیلی بارها مورد حمله هوایی دشمن قرار گرفت که به دست متخصصان ایرانی به سرعت بازسازی شد .

به منظور افزایش ایمنی سیر و حرکت و حذف تقلیل سرعت به هنگام عبور قطار از روی پل تله زنگ ، پل جدیدی موسوم به پل صندوقه ای در کنار پل قدیمی تله زنگ و تغییر در واریانت خط با ارتفاع۲۷  متر و طول۲۱۵متر طراحی و به دست متخصصان توانمند ایرانی و بهره گیری از دانش و فن آوری روز دنیا به مرحله اجرادر آمد.

از دیگر ویژگی های این پروژه حفظ پل قدیمی با هدف پدافند غیرعامل و همچنین حذف دو دستگاه تونل در ابتدا و انتهای پل قدیم تله زنگ و صرفه جولی در مصرف سوخت و افزایش ایمنی است.

در مسیر اتصال پل واریانت به خط اصلی با احداث یک دستگاه پل موبایل تقلیل سرعت قطارها هم از این پس حذف خواهد شد. با بهره برداری از پل موبایل می توان با بالا بردن آن در کمترین زمان، از خط قدیم نیز در صورت لزوم استفاده کرد.

طول تابلیه۲۱۵ متر و عرض پل ۶/۶ متر از نوع صندوقه ای ارتفاع پی و پایه های پل تا سطح نهایی معادل ۳۱ متر طول واریانت ریلی در سمت شمال  ۱۰۲۳متر و در جنوب ۱۴۷متر است.

این طرح از جمله طرح های مهر ماندگار است که به زودی با حضور مقامات عالی کشور به بهره برداری خواهد رسید.
 


شبکه ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.