گزارش تصویری و متنی مفصل از کنسرت گروه موسیقی دارکوب/ سری اول

۱۹م اسفند ،

موسیقی ایرانیان:  کنسرت گروه موسیقی «دارکوب”» به سرپرستی همایون نصیری شامگاه قبل ۱۸ اسفندماه با حضور مهمانان ویژه و اختصاص بخشی به موسیقی فولکلور به مناسبت روز بوشهر برگزار شد.

کنسرت گروه موسیقی “دارکوب” در حالی با استقبال مخاطب در دو سانس برگزار شد که بعضی از اهالی هنر چون همایون شجریان، امین حیایی، رضا یزدانی، سروش صحت، نگار عابدی، بهاره رهنما و پیمان قاسم‌خانی در کنار مخاطبان حاضر در برج میلاد قطعات تدارک دیده شده برای این کنسرت را به تماشا نشستند.

در این کنسرت قطعاتی از آلبوم تازه گروه موسیقی “دارکوب” با عنوان “سلیگا” اجرا شد و همچنین بخش دیگری از این کنسرت به مناسبت روز بوشهر با اجرای قطعاتی به خوانندگی محسن شریفیان و تنظیم گروه لیان روی صحنه رفت.

یکی از بخش‌های جذاب این کنسرت، اجرای قطعه کوبه‌ای با اجرای پرکاشن توسط همایون نصیری و دف به نوازندگی حسین رضایی‌نیا بود که با استقبال حاضران در برج میلاد مواجه شد. اجرای دو قطعه فولکلور شیرازی و خراسان جنوبی با نام‌های “مجنونم کردی” و “اندر خم” با آواز مرتضی گودرزی که به عنوان نوازنده دوتار هم گروه را همراهی می‌کرد، از دیگر قطعات این کنسرت بود. اجرای قطعه‌ای بر اساس موسیقی تلفیقی با اجرای سازهایی چون کمانچه، دف، تار، گیتار الکترونیک، پرکاشن دیگر بخش کنسرت بود.

یکی دیگر  از بخش‌های کنسرت اجرای قطعات فولکلور جنوب بود که به مناسبت روز بوشهر برگزار شد. در ابتدای این بخش از اجرا، محسن شریفیان سرپرست گروه موسیقی لیان که به عنوان نوازنده نی انبان روی صحنه آمد قبل از اجرای قطعات خود با خواندن یک بیت شعر، شکایت خود از نحوه برخورد با اهالی موسیقی در بوشهر را بیان کرد.

شریفیان در لابلای صحبت‌های خود به سلیقه‌ای عمل کردن مسئولان بوشهر در قبال هنر موسیقی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در شهر و دیار خودم با وجود علاقه‌ای که از همشهریانم نسبت به موسیقی سراغ دارم، نمی‌توانم کنسرت برگزار کنم و متاسفانه با اعمال سلیقه مدیریت در این استان مواجه هستیم.

شریفیان پس از پایان صحبت‌های خود قطعات بومی و بوشهری با عناوینی چون “آفرو بوشهر”، “ابوشهر” و “لیوا” را اجرا کرد.

کورش بابایی نوازنده کمانچه، حسین رضایی‌نیا نوازنده دف، میلاد درخشانی نوازنده تار، مرتضی گودرزی خواننده و نوازنده دو تار، وحید اسدالهی نوازنده مهمان ناقاره و  پیام رونق دی جی ری دو از جمله اعضای این گروه موسیقی بودند که در این اجرا همایون نصیری را یاری کردند.

گزارش متنی خبرگزاری مهر از این کنسرت را دنبال کردید، در ادامه هم می توانید سری اول عکسهای موسیقی ایرانیان (علی اکبر رهنمائی) از اجرای دارکوب  را ببینید.

منبع: گزارش متنی از خبرگزاری مهر؛ گزارش تصویری از موسیقی ایرانیان


موسیقی ایرانیان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.