گزارش تکمیلی سخنرانی رییس جمهوری در دانشگاه پکن

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، دکتر ‘محمود احمدی نژاد’ همه مشکلات جامعه بشری در طول تاریخ را ناشی از عدم استقرار علم ، دانایی و عدالت در زندگی انسان ها دانست و اظهارداشت: استقرار این عوامل و ارزش ها در زندگی بشر وابسته به اراده ملت ها است که با ساخته شدن انسان ها و خواست ملت ها و استقرار حاکمان دانا، صالح و عاشق مردم و نظامات عادلانه که آرزوهای تاریخی بشر برای تحقق جامعه سعادتمند و رسیدن به کمال برآورده می شود.

‘ حاکمان از جنس صالحان و پیامبران که می آیند و جهان را سرشار از عدالت ، عشق و صلح می کنند.’

رییس جمهور با بیان اینکه اساس نظم فعلی موجود در جهان برای پایه تبعیض ، بی عدالتی ، فقر ، جهل و عقب ماندگی ملت ها استوار شده ، افزود: این در حالیست که خداوند وعده داده آینده جهان در اختیار حاکمیت ملت ها ، عدالت و دانایی خواهد بود.

وی تاکید کرد: همه ما باید آماده باشیم و تلاش کنیم تا با مطالبه عدالت و مهرورزی زمینه استقرار آن زندگی زیبا و وعده داده شده را فراهم کنیم.

احمدی نژاد گفت: مصلحان بشری از جمله کنفوسیوس و پیامبران الهی به ویژه پیامبر خاتم (ص) که بزرگترین هدیه خداوند به بشریت است ، همگی انسان ها را به دانایی ، پاکی ، عدالت ، مهرورزی و توحید دعوت کرده اند و این رمز حقیقی انسان و راز جاودانگی اوست.

وی با بیان اینکه همه انسان ها از هر قوم و نژادی مهم و محترم هستند، افزود: انسان ها باید در زمین در کمال پاکی ، صلح، وفاداری ، کرامت ، رفاه و سلامت زندگی کرده تا طعم شیرین سعادت انسان بودن را به صورت تمام و کمال درک کند.

رییس جمهوری با تاکید براینکه انسان می تواند و باید در زمین زندگی سرشار از خوبی و زیبایی برقرار و خود را برای زندگی سعادتمند ابدی آماده کند، گفت: خداوند همه امکانات لازم برای تحقق این منظور را در وجود انسان و در عالم قرار داده است.

دکتر احمدی نژاد با طرح این سوال که آیا زندگی سعادتمندی که خداوند برای انسان مقرر کرده محقق شده یا خیر؟ افزود: آنچه تا به امروز بر انسان گذشته در شان او و مطابق خواست فکری او نبوده و در طول تاریخ انسان های زیادی را نمی توان یافت که از وضع موجود خود رضایت داشته و احساس سعادت و کمال کنند و به قله های انسانیت رسیده باشند.

وی گفت: بسیاری از مردم فرصت اندیشیدن به خود و فکر به ظرفیت و استعدادهای خدادادی را نمی یابند و آنچه تا به امروز در زندگی بشر غالب بوده تبعیض ، تحقیر، فقر ، کشتار ، سلطه گری ، چپاول و له کردن حقیقت انسان ها بوده است.

وی افزود: واضح است که جامعه انسانی باید به جایی برسد که احاد مردم در آن فرصت پرداختن به استعدادهای شگرف و کمال خود را بیابند و در تعامل سازنده با دیگران ، حیات برتر انسانی و سعادت را تجربه کنند.

رییس جمهور در ادامه سخنان خود در جمع دانشجویان دانشگاه پکن عدالت را به عنوان دومین عامل استقرار و برپایی جامعه سعادتمند یاد کرد و آن را عامل توزیع مناسب فرصت ها و فراهم آوردن زمینه ها برای رشد احاد مردم دانست.

دکتر احمدی نژاد اظهارداشت: استقرار عدالت و حقیقت سکوی نخست برای فراهم کردن شرایط محیطی لازم برای شکوفا شدن استعدادهای انسانی است.

وی با بیان اینکه بدون عدالت محال است که جامعه بشری طعم انسان بودن و سعادت را بچشد، گفت: تبعیض و ظلم همه موجودیت انسان را فاسد کرده و فرصت سعادتمندی و کمال را از او می گیرد و نابود کننده هویت انسان و ریشه همه کینه ها و جنگ ها است.

وی با بیان اینکه امروز فقر موجود در دنیا ناشی از نظامات تبعیض آلود سیاسی و اقتصادی حاکم بر جهان است، تصریح کرد: دولت آمریکا براساس توافقنامه بین المللی متعهد شده بود در ازای انتشار هر ۳۵ دلار یک انس طلا ذخیره کند ، اما به صورت یک جانبه از سال ۱۹۷۳ این توافق را نقض کرده و تا امروز رقمی بیش از ۳۲ هزار میلیارد دلار دارایی کاغذی و بدون پشتوانه منتشر کرده است.

آقای احمدی نژاد افزود: این به معنای برداشت ۳۲ هزار میلیارد دلار از دارایی و ثروت ملت ها بدون تولید کالا و یا ارائه خدماتی است که ریشه فقر بسیاری از ملت ها را در همین عامل باید جستجو کرد.

وی تاکید کرد: متاسفانه آمریکا برای تداوم سلطه خود بر جهان دائم کینه و دشمنی به جای محبت و دوستی ترویج می کند و این اندیشه که مبتنی بر تنازع برای بقا است نقطه مقابل حقیقت انسان و سعادت اوست.

وی با اشاره به کشتار میلیون ها انسان در جنگ ها علیه عراق و افغانستان ، اظهارداشت: سرزمین فلسطین با یک بهانه مشکوک که هیچ ارتباطی با مردم آن ندارد و نیز برای زمینه سازی سلطه، اشغال شده و جنایت گسترده ای در آنجا روا داشته می شود که به واسطه آن مردم از حقوق اولیه خود محروم می گردند.

احمدی نژاد این اقدام ها را حاصل دل های پر از کینه صهیونیست ها و نظام ناعادلانه حاکم بر جهان دانست.

رییس جمهوری اسلامی ایران در پایان سخنانش پایه روابط ماندگار بین دولت ها و ملت های ایران و چین را ارتباطات فرهنگی و عملی دانست و افزود: امروز در سایه علاقه مندی دو ملت بر یکدیگر، این روابط به سرعت در حال گسترش است.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه ایران و چین سابقه طولانی در مبارزه با استعمارگران در کارنامه درخشان خود دارند، گفت: ملت های ایران و چین همواره در طول تاریخ در این مسیر حرکت کرده اند و امروز نیز دولت های آنان دوست و یار یکدیگر و به دنبال گسترش عدالت و مهرورزی در جهان هستند.

در پایان مراسم دیدار آقای احمدی نژاد با استادان و دانشجویان دانشگاه پکن ، پرفسور ‘ جوشی لو’ لوح یادبودی را تقدیم رییس جمهوری کشورمان کرد.

آساق ** ۲۷۵ ** ۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۹۷۲۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.