گزارش خبری آریا؛ احتمال افزایش دوباره قیمت لبنیات// فردا؛جلسه ویژه برای تعیین قیمت لبنیات

خبرگزاری آریا- بر اساس اعلام مسئولان وزارت صنعت ، معدن و تجارت فردا ( یکشنبه ۱۹ شهریور ماه) قرار است برای تصمیم گیری در مورد قیمت لبنیات وشیر جلسه ای با  مسئولان دولتی و همچنین تولید کنندگان شیر و لبنیات برگزار شود.
به گزارش خبرنگار اقتصادی آریا،حسن رادمرد سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره گرانی های چندباره لبنیات از برگزاری جلسه برای تعیین قیمت جدید خرید شیر خام خبر داد و افزود: براین اساس تولیدکنندگان شیر در این جلسه آنالیزهای قیمتی و همچنین دلیل های خود را برای افزایش قیمت خرید شیر خام ارائه خواهند داد و اگر این دلایل منطقی باشد قیمت خرید شیر خام افزایش خواهد یافت وگرنه به همان قیمت سابق که به ازای هر لیتر ۷۵۰ تومان است باقی می ماند.
سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در این جلسه قیمت شیر و لبنیات نهایی خواهد شد.
بر اساس این گزارش، مسئولان وزارت  صنعت، معدن و تجارت اعلام کردند بر اساس توافقنامه ای  که با تولید کنندگان لبنیات امضا کرده اند آنها باید به تعهدات خود پایبند باشند اما این درحالی است که این تولید کنندگانی که این تفاهم نامه را قبول کردند سه شرکت بزرگ دولتی تولید کننده محثولات لبنی هستند و از طرف دیگر تولید کنندگان بخش خصوصی لبنیات که همگی در اتحادیه ( تعاونی ) سراسری تولید کنندگان محصولات لبنی گرد هم آمده اند ، اعلام کردند که از این توافقنامه هیچگونه اطلاعی ندارند و به هیچ عنوان زیر بار کاهش قیمت نخواهند رفت و با توجه به این دوگانگی شاهد آن هستیم که در بازار با تشدد قیمتی در حوزه شیر و لبنیات روبرو هستیم.
سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده تولید کنندگان بخش خصوصی لبنیات و شیر نیز در جلسه فردا حضور خواهند داشت و تفاهم نامه کاهش قیمت شیر و لبنیات را امضا خواهند کرد.
قیمت پایه هر کیلوگرم شیر‌ خام با داشتن ۳٫۲ درصد چربی و یک میلیون بار میکروبی ۷۵۰ تومان قیمت گذاری شده است که باید دید این قیمت پایه خرید شیر خام افزایش پیدا خواهد کرد یا به همین نرخ باقی خواهد ماند.
به گزارش آریا، طیق توافق ماه های گذشته قرار بر این بود که شیر۹۰۰ گرمی نایلونی با ۱٫۵ درصد چربی با قیمت ۹۰۰ تومان، ماست ۹۰۰ گرمی با داشتن ۱٫۵ درصد چربی با قیمت ۱۳۰۰ تومان و پنیر  ۴۰۰ گرمی با قیمت ۲۴۰۰ تومان”   در بازار عرضه شود.
سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین در مورد گرانی اخیر در محصول تخم مرغ نیز با بیان اینکه عرضه و تقاضا در بازار تخم مرغ دچار تلاطم شد، اعلام کرد: بعد از ماه مبارک رمضان ما از یک سو با افزایش تقاضا و از سوی دیگر با کاهش تولید روبه رو شدیم و بر همین اساس قیمت تخم مرغ افزایش یافت.
رادمرد ادامه داد: بر همین اساس و برای تنظیم بازار تخم مرغ طی تفاهم نامه ای که با اتحادیه میهن منعقد شد این تشکل صنفی متعهد شد در قبال خرید نقدی ۵  هزارتن تخم مرغ را در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام قرار دهد تا این شرکت این محموله ۵ هزار تنی را در شبکه پخش توزیع کند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.