گزارش خبری تحلیلی آریا؛ چرا اسرائیلی ها خودسوزی می کنند؟

چهارشنبه ۱۱ مرداد – ۰۹:۴۳:۵۱ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

 دهمین اسرائیلی که در اعتراض به وضعیت بد اقتصادی در اراضی اشغال شده فلسطین ، خودسوزی کرده بود، جان باخت.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری ممتاز، رسانه های خبری رژیم صهیونیستی امروز خبر دادند ، ” عکیفا مفعی ” نظامی ۴۵ ساله معلول صهیونیست که ۲۲ ژوئیه ۲۰۱۲ در اعتراض به وضعیت نامناسب اقتصادی و نابرابری‌های اجتماعی در شهر ایهود نزدیک تل آویو خودسوزی کرد و دچار ۸۰ درصد سوختگی شده بود ، شب گذشته در اثر شدت جراحات وارده ، جان باخت.
این درحالی است که یکی دیگر از صهیونیست‌های ساکن سرزمین‌های اشغال شده فلسطین که پیش از این اقدام به خودسوزی کرده بود ، پس از چند روز در اثر شدت جراحات وارده، جان باخت.
این خودسوزی‌ها در حالی رخ می‌دهد که در هفته های اخیر تظاهرات متعددی در اعتراض به وضعیت بد اقتصادی و اجتماعی در اراضی اشغال شده فلسطین ضد رژیم صهیونیستی برپا شده است.
تظاهرات کنندگان تغییر سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی را خواستارند.
 
این دهمین مورد گزارش شده از خود سوزی در دو هفته اخیر است که در اعتراض به اوضاع نابسامان اقتصادی و اجتماعی در اسرائیل به وقوع پیوسته است .
در نخستین مورد از این خودسوزی ها که به عنوان جرقه ی آغاز موج خودسوزی‌ها در اسرائیل به شمار می‌آید، فردی به نام “موشه سلمان” خود را در جریان تظاهرات سالگرد یکسالگی اعتراضات اجتماعی در تل‌آویو به آتش کشید.
وی پیش از انجام این خودسوزی ، سران صهیونیست را دزدانی نامید که اموال وی و مردم را به سرقت برده اند و آنان را در این شرایط سخت ، تنها گذاشته‌اند.
این در حالی است که پیامد مرگ این فرد اسرائیلی ، وقوع اعتراضات پیاپی است که همچنان ادامه دارد و ۱۰ خودسوزی در طی چند هفته را به دنبال داشته است.
این درحالی است کانال دهم تلویزیون اسرائیل گزارش داد با افزایش موج اعتراضات به وضعیت نابسامان اجتماعی در سرزمین های اشغال شده فلسطین ، تماس های تلفنی بسیاری با مراکز خیریه در این مناطق برقرار شده است که بر اساس آن ،صدها صهیونیست تهدید کرده اند اگر به آنها کمک نشود ، خودسوزی خواهند کرد .
در همین حال “رالف شونمن” تحلیلگر سیاسی و نویسنده کتاب “تاریخ پنهان صهیونیسم” با اشاره به تظاهرات خیابانی اسرائیلی ها علیه افزایش هزینه های زندگی و کاهش برنامه های حمایتی اجتماعی و اقتصادی افزود، رژیم اسرائیل حکومت گروه اندک اشراف و ثروتمندان بر اکثریت است که شرایط نامناسبی را برای شهروندان این رژیم فراهم کرده است.
گفتنی است که در هفته های اخیر اعتراضات شهروندان اسرائیلی به وضعیت وخیم اقتصادی و بی عدالتی هایی که از جانب زمامداران رژیم صهیونیستی علیه آنان اعمال می شود ، تشدید شده است .
 رسانه های رژیم صهیونیستی از جمله روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت از افزایش ۹ درصدی بیکاری در فلسطین اشغالی خبر داده اند. به این ترتیب میزان بیکاری در رژیم صهیونیستی به بیش از ۲۵ درصد رسیده است که این موضع نگرانی فزاینده شهروندان رژیم صهیونیستی از گسترش فقر و بی عدالتی در این رژیم را در پی داشته است.
در چنین شرایطی شهروندان رژیم صهیونیستی به انحاء مختلف مراتب انزجار خود را از سیستم نژادپرست صهیونیسم که جامعه ای مبتنی بر تبعیض نژادی و آکنده از بحرانها و معضلات است ، نشان می دهند .
یهودیانی که با وعده های فریبنده رژیم صهیونیستی مبنی بر ایجاد بهشت موعود برای آنان قدم به خاک سرزمین اشغالی فلسطین گذاشته اند در بدو امر متوجه پوچی ادعاهای مقامات رژیم صهیونیستی شده و با برخوردهای گسترده تبعیض آمیز این رژیم و انبوهی از مشکلات اقتصادی و معضلات اجتماعی که گریبانگیر جامعه صهیونیستی است ، مواجه می شوند .
وخیم تر شدن اوضاع اقتصادی رژیم صهیونیستی در شرایطی که جامعه صهیونیستی با انواع و اقسام بی عدالتی ها و تبعیض نژادی در این رژیم مواجه است بر شدت نارضایتی های شهروندان رژیم اشغالگر قدس از اوضاع داخلی این رژیم افزوده است.
ضمن آنکه ابتلای رژیم صهیونیستی به انواع و اقسام فساد و تباهی و آلودگی های اجتماعی اوضاع متعفنی را در جامعه صهیونیستی حکمفرما کرده است و این مسائل چهره زشت صهیونیسم را بیش از پیش نمایان کرده است.
جای تردید نیست که پدیده خودسوزی های مکرر در فلسطین اشغالی ، بیانگر جامعه نا امید و اوضاع نامناسب اقتصادی ، اجتماعی در اسرائیل است.
نرخ قابل توجه تورم، بیکاری، بی خانمانی و فقر و فساد دست به دست هم داده است و رژیم صهیونیستی را از درون با فرو پاشی مواجه نموده است .
گسترش خود سوزی افراد در اسرائیل را صاحب نظران،نمادی از اوضاع نا بسامان داخلی این رژیم دانسته اند که طی ۶ دهه اخیر با تزریق دلارهای آمریکا در فلب منطقه خاورمیانه ، به حیات خود ادامه داده است .
از ماه ژوئن سال گذشته ( ۲۰۱۱ ) تا کنون ، رژیم صهیونیستی شاهد اعتراضات و تظاهرات گسترده داخلی است.
اعتراض تظاهر کنندگان به نا برابری، بی عدالتی و فساد مالی و اخلاقی سران اسرائیل، در سال گذشته قریب به یک میلیون اسرائیلی را به خیابانها کشاند.
این رقم در برابر جمعیت ۶ میلونی اسرائیل رقمی قابل توجه بوده است که حتی مقامات رزیم صهیونیستی نیز در خصوص آن ابراز نگرانی کردند .
فقر و نابرابری در کنار تبعیض و سیاست نژادپرستانه رژیم صهیونیستی، صدها هزار نفر از ساکنان فلسطین اشغالی را به خیابانها آورد تا در اعتراض به وعده های دروغین دولتمردان این رژیم،اقدام به تظاهراتی کم نظیر در تاریخ تشکیل کیان غاصبانه اسرائیل نمایند.
چنین شرایطی احتمال فروپاشی کابینه بنیامین نتانیاهو را تقویت کرده است.
بویژه آنکه کابینه نتانیاهو ضعیف ترین دولت طی چند دهه اخیر دانسته شده است که طی ۳ سال اخیر رکود در همه زمینه ها را به شهروندان اسرائیل تحمیل کرده است.
روشن است که بخش عمده بودجه رژیم صهیونیستی صرف دو وزارتخانه جنگ و مسکن می شود تا با بدست گیری مشترک پروژه های شهرکسازی در اراضی اشغالی فلسطین و خرید ادوات نظامی و جنگی، سیاستهای توسعه طلبانه این رزیم را پیش ببرند.
از این رو به نظر می رسد با افزایش روند خودکشی و خودسوزی در اسرائیل که با گسترده شدن دامنه اعتراضات داخلی همراه است ، نه تنها کابینه متزلزل نتانیاهو ، بلکه رزیم اسرائیل از درون با چالشی سخت مواجه است که حاصل ۶۵ سال جنگ افروزی در منطقه و تبعیض و نا برابری ها در داخل است.
 این در حالی است که در بعد سیاسی نیز رژیم صهیونیستی همچنان با نوعی سردرگمی و آشفتگی مواجه شده است و تشدید جنگ قدرت میان مقامات رژیم صهیونیستی زمینه را برای سقوط کابینه بنیامین نتانیاهو فراهم کرده است .
با خارج شدن حزب کادیما با ۲۸ کرسی پارلمانی از کابینه ائتلافی بنیامین نتانیاهو وضعیت این کابینه شکننده تر از قبل شد و عملا” در معرض سقوط قرار گرفت .
البته بنیامین نتانیاهو با ترفندی جدید و با دادن امتیازات و رشوه هایی به برخی از اعضای حزب کادیما جهت جلب نطر آنها برای ادامه همراهی با کابینه وی توانست بار دیگر از سقوط کابینه اش جلوگیری کند و با اکثریت ضعیفی به حیات کابینه اش ادامه دهد .
اما بیشتر محافل صهیونیستنی بر قریب الوقوع بودن سقوط کابینه بنیامین نتانیاهو ناکید دارند و شائول موفاز رئیس حزب کادیما صراحتا” اعلام کرده است که ” این روزها آخرین روزهای عمر کابینه بنیامین نتانیاهو است ، روزهایی که وی رشوه های سیاسی بی سابقه ای به مقامات سیاسی این رژیم می دهد”.
شائول موفاز”، رییس حزب کادیما “بنیامین نتانیاهو”، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را متهم کرده است که به تعدادی از نمایندگان حزب کادیما وعده پست و مقام های وزارتی داده است و در مقابل از آنها خواسته است که از حزب کادیما خارج شده و به حزب متبوعه وی یعنی حرب لیکود بپیوندند.
به این ترتیب حدود یک هفته پس از اعلام خروج حزب کادیما از کابینه ائتلافی “بنیامین نتانیاهو”، شش نماینده فراکسیون این حزب در پارلمان رژِیم صهیونیستی به کابینه پیوستند و در چنین شرایطی کابینه نتانیاهو با برخورداری ۷۲ کرسی از مجموع ۱۲۰ کرسی پارلمانی توانسته است با اکثریتی ضعیف در شرایطی که این رژیم با بحران حاد داخلی مواجه شود، به فعالیت خود ادامه دهد .
آشفتگی سیاسی حاکم بر رژیم صهیونیستی بر ناکارآمدی های نظام سیاسی این رژیم در حل مشکلات گریبانگیر این رژیم افروده است .
معطوف شدن توجه کابینه رژیم صهیونیستی به زدو بندهای سیاسی و جنگ قدرت و عدم توجه کابینه نتانیاهو به موضوع خودسوزی های اعتراضی شهروندان این رژیم و سکوت در برابر آن بر شدت نارضایتی های شهروندان این رژیم علیه عملکرد زمامداران این رژیم که هیج ارزشی برای شهروندانشان قائل نیستند افزوده است .
عمکرد شهروندان رژیم صهیونیستی در انجام خودسوزی های اعتراضی حاوی این پیام برای افکار عمومی است که یهودیان مهاجر به فلسطین اشغالی از زندگی در سایه رژیم صهیونیستی که رژیم ضدبشری و جعلی است به ستوه آمده اند و مرگ هولناک را بر زندگی در شرایط ناگوار در جامعه مسمومی که این رژیم برای یهودیان ایجاد کرده است ، ترجیح می دهند .
این مسائل نشان می دهد که رژیم صهیونیستی حتی در میان شهروندان خود نیز هیچ مشروعیتی ندارد و این موضوع روند فروپاشی رژیم صهیونیستی از درون را تسریع کرده است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۰۱۰۹۴۳۵۱۱۷۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.