گزارش روز: مسی پیش به سوی رکورد دی استفانو

ستاره ارژآنتینی بارسلونا یک داستان ناتمام با رئال مادرید داشت. قبل از برگزاری دیدار رفت سوپرکاپ اسپانیا، دقیقا ۳۷۲ روز بود که لیونل مسی آرژانتینی نتوانسته بود دروازه تیم مادریدی را باز کند و این آمار، امار عجیبی به نظر می رسید. البته انتظار زیاد به طول نکشید و لیونل مسی موفق شد تا در پی خطای سرخیو راموس برروی آندرس اینیستا، و ضربه پنالتی ای که عاید بارسا شد ، دروازه ایکر کاسیاس را باز کرده و در دقیقه ۵۶ بازی، نتیجه را ۱-۲ نماید.
این گل، یک گل معمولی نبود. بلکه به ثمر رسیدن این گل باعث شدتا نام این ستاره آرژانتینی برای یک بار دیگر در تاریخ باشگاه کاتالان ثبت شود. مسی حالا در تمام مصاف های ال کلاسیکو، توانسته ۱۴ بار دروازه رئال را باز کند و بدین ترتیب با برابری با رکورد سسار، بازیکنی است که بیشترین گلها را در طول تاریخ باشگاه کاتالان وارد دروازه تیم رئال نموده.
البته در مقایسه کلی بازیهای ال کلاسیکو، آلفردو دی استفانو، ستاره سابق باشگاه رئال مادرید در تمامی دیدارهای ال کلاسیکویی که در آنها حضور داشته، توانسته ۱۸ گل در این بازی ها به ثمر برساند و در صدر رنکینگ گلزنان دوئل بزرگ غول های اسپانیایی قرار گرفته. ولی باید در نظر داشت که فوتبال دی استفانو دهه هاست که به پایان رسیده و لیونل مسی همچنان می تواند رکورد این اسطوره بزرگ را پشت سربگذارد؛ به ویژه آنکه تنها ۴ گل دیگر با این رکورد فاصله دارد.
هفته آینده رئال و بارسا در دور برگشت سوپرکاپ مقابل هم قرار می گیرند و دو مصاف دیگر دو تیم در رقابتهای لالیگا هم قطعی است. هرچند که این احتمال وجود دارد که حداکثر شااهد ۸ ال کلاسیکو در طول این فصل در تمامی رقابتها باشیم و این می تواند به منزله پیشی گرفتن قطعی مسی از رکورد دی استفانو باشد

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.