گزارش فائو از قربانیان سوءتغذیه در جهان

چهارشنبه ۱۰ خرداد – ۰۳:۴۷:۴۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد«فائو» روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد که از هر هفت نفر در جهان، یک نفر قربانی سوءتغذیه است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از واحد برون مرزی، “خوزه گرازیانو دا سیلوا”مدیرکل فائو با اشاره به کنفرانس سازمان ملل درباره توسعه پایدار که ۲۰ تا۲۲ژوئن در”ریو دو ژانیرو”برزیل برگزار می شود اعلام کرد: مادامی که این وضعیت ادامه دارد، توسعه نمی تواند پایدار توصیف شود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از رم، وی افزود:نشست”ریو”فرصتی منحصر به فرد را برای بررسی همسویی بین برنامه های امنیت غذایی و استقامت برای تضمین تحقق این اهداف فراهم می آورد.
این گزارش با عنوان«به سوی آینده‌ای که ما می خواهیم: بدون گرسنگی و تحقق انتقال به سوی کشاورزی و سیستم های کشاورزی پایدار» دولتها را به وارد کردن تدابیر تشویقی در مصرف و تولید پایدار، ارتقا عملکرد صحیح و عدالت در بازارهای کشاورزی و غذایی و سرمایه گذاری منابع دولتی در نوآوری و تأسیاست زیربنایی
تشویق می کند.
بر اساس گزارش فائو، سه چهارم افراد فقیر و گرسنه جهان در مناطق روستایی زندگی می کنند و بیشتر آنان برای امرار معاش به کشاورزی و فعالیتهای مرتبط با آن وابسته اند.
علاوه بر این، ۴۰درصد زمینهای کشاورزی تخریب شده در مناطقی هستند که مقدار بالای فقر وجود دارد.
این گزارش تصریح می کند که گرسنگی،دور باطل کاهش تولید، فقر فزاینده، کندی توسعه اقتصادی و تخریب منابع را به حرکت درمی آورد.

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۳۰۱۵۴۷۴۲۴۲۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.