گزارش لحظه به لحظه آریا از تحولات امروز سوریه/روسیه:غرب درحال تحریک مخالفان سوریه است

خبرگزاری آریا-وزیر امور خارجه روسیه، غرب را عامل حملات تروریستی امروز در دمشق معرفی کرد.
وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه پس از کشته شدن وزیر دفاع سوریه و شوهر خواهر بشار اسد رئیس جمهور این کشور در یک حمله انتحاری ،گفت :  غرب در حال  تحریک مخالفان سوری است .
 سرگئی لاوروف افزود : « برخی از شرکای ما به جای آرام کردن مخالفان ، درحال تحریک کردن آنها هستند . »

ایران اقدام تروریسی در دمشق را محکوم کرد
 ایران اقدام تروریستی انفجار امروز در دمشق که منجر به کشته و زخمی شدن تنی چند از مقامات از جمله وزیر دفاع سوریه شد را به شدت محکوم کرد.
خبرگزاری آریا- وزارت خارجه ایران در بیانیه‌ای اقدام تروریستی انفجار روز چهارشنبه در دمشق که منجر به کشته و زخمی شدن تنی چند از مقامات از جمله وزیر دفاع سوریه شد را به شدت محکوم کرده و مراتب تسلیت ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران را به ملت و دولت این کشور ابراز و با بازماندگان آنان اعلام هم‌دردی کرد.
به گزارش ، در بیانیه‌ وزارت امور خارجه ایران درباره حادثه تروریستی امروز در سوریه آمده است: جمهوری اسلامی ایران همانگونه که بارها تاکید کرده است هرگونه خشونت و توسل به اقدامات تخریبی را محکوم کرده و بر این باور است که تنها راه عبور از بحران جاری در سوریه انجام گفت‌وگو به منظور یافتن راه‌های سیاسی برون‌رفت از مشکلات جاری است، چرا که هرگونه بی‌ثباتی در این کشور می‌تواند تشنج و بحران را در منطقه دامن زده و به گسترش بیشتر خشونت و ناآرامی بیانجامد.
بی شک مداخلات خارجی و ارسال سلاح و مهمات به داخل این کشور و حمایت برخی طرف‌های منطقه‌یی و بین‌المللی از اقدامات تروریستی که ثبات و امنیت سوریه و ملت مقاوم آن را هدف قرار می‌دهد راه به جایی نخواهد برد و این فعالیت‌ها باید در اسرع وقت متوقف شود.
در همین حال وزیر امور خارجه ایران، کشته شدن وزیر دفاع سوریه را به همتای سوری خود تسلیت گفت.
علی اکبر صالحی در تماس تلفنی با ولید المعلم، بر حمایت ایران از سوریه و برنامه اصلاحات بشار اسد تاکید کرد.

وزیر جدید دفاع سوریه: دست تروریستها را قطع می کنیم
شبکه تلویزیونی سوریه نیز لحظاتی پیش  گزارش داد، فهد جاسم الفریج وزیر جدید دفاع سوریه تاکید کرد نیروهای مسلح این کشور برای قطع دست تروریستها مصمم هستند.


خبرگزاری آریا

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. مسعود:

    مرگ بر امریکا و نوچه هایش
    مرگ بر ال سعود…مرگ بر قطر و امارات ..مرگ بر انگلیس و
    فرانسه..مرگ بر ترکیه …مرگ بر شیطان و لشکرش
    سلام بر همه حیوانات که پاکند و بی گناه .

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.