گزارش مرکز آمار: رشد ۲۵۴ درصدی اجاره مسکن در دوران احمدی نژاد

۱۳خردادماه،

گزارش مرکز آمار ایران نشان می دهد هزینه اجاره مسکن طی سالهای ۸۴ تا نیمه اول ۹۱ بالغ بر ۲۵۴ درصد رشد کرده است.

براساس تازه ترین گزارش مرکز آمار ایران از وضعیت قیمت مسکن، زمین و اجاره بهای واحد های مسکونی طی سالهای ۸۴ تا نیمه اول سال ۹۱ بیشترین رشد در اجاره بهای واحدهای مسکونی اتفاق افتاده است.

براساس ارقام این گزارش که به متوسط اجاره بهای واحدهای مسکونی در مناطق شهری کشور اشاره دارد، اجاره یک واحد مسکونی ۱۰۰ متری طی سال ۸۴ ماهانه ۱۴۹ هزار تومان بوده است، این رقم در نیمه اول سال ۹۱ به ۵۲۸ هزار تومان افزایش یافته است.

در ادامه این گزارش ارقام مربوط به شهر تهران درج شده است و نشان می دهد متوسط اجاره بهای یک واحد مسکونی ۱۰۰ متری در شهر تهران در پاییز ماهه اول سال ۹۱ به یک میلیون و ۵۹۰ هزار تومان رسیده درحالی که در پاییز سال ۸۴ این رقم در تهران ۳۵۷ هزار تومان بوده که گویای رشد ۳۴۵ درصدی اجاره بها در کلان شهر تهران طی دوران فعالیت دولت های محمود احمدی نژاد است. 

جدول قیمت مسکن در مناطق شهری طی دوران دولتهای احمدی نژاد

 در این میان قیمت هرم تر مربع واحد مسکونی در دوران هشت ساله دو دولت نهم و دهم قیمت هر متر مربع معادل شهری کشور رشد داشته و از متوسط ۳۰۶ هزار تومان به ۹۸۰ هزار تومان افزایش یافته است و در شهر تهران این رقم در نیمه اول سال ۹۱ معادل ۳میلیون ۲۸۲ هزار تومان است که نسبت به پاییز سال ۸۴ معادل ۱۳۶ درصد رشد داشته که نشان می دهد در حالی که در شهر تهران شاهد رشد شدید اجاره بها هستیم قیمت مسکن نسبت به کل کشور پایین تر بوده است.

در مورد قیمت زمین هم کارنامه دولتهای محمود احمدی نژاد رشد معادل ۸۱ درصدی را به نمایش گذاشته است، براساس گزارش مرکز آمار ایران در سال ۸۴ متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در مناطق شهری کشور معادل ۲۵۱هزار تومان بوده است که با رشد اتفاق افتاده در نیمه اول سال ۹۱ به ۴۵۵ هزار تومان رسیده است.

این شاخص در مورد شهر تهران رشد اعجاب آور ۵۵۷ درصدی را نشان میدهد، قیمت هر متر مربع زمین یا واحد کلنگی در شهر تهران در پاییز سال ۸۴ معادل ۶۰۰ هزار تومان بوده است، که در پاییز سال ۹۱ به رقمی معادل ۳ میلیون و ۹۴۳ هزار تومان افزایش یافته است که گویای رشد دلالی زمین در پایتخت است.

نمودار قیمت مسکن در مناطق شهری طی دوران دولتهای احمدی نژاد

 


سایت خبری تحلیلی نور نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.