گزارش مودی درباره سقوط رتبه اسپانیا

جام جم آنلاین: نگرانی ها و واکنش ها به گزارش روز گذشته آژانس رتبه گذاری مودی که در آن رتبه اسپانیا را سه درجه کاهش داد، ادامه دارد.

به گزارش روز جمعه جام جم آنلاین به نقل از یورنیوز، لوییس د گیندوس، وزیر اقتصاد اسپانیا با اذعان به اینکه کشورش در وضعیت تنش و بی ثباتی به سر می برد، افزود: انتخابات یونان هم باعث شده هفته سخت و پیچیده ای پیش رو داشته باشیم. دولت قطعا نسبت به این وضعیت آگاهی دارد، اما می خواهد حامی پیام آرامش در چنین شرایطی باشد. پیامی که می دانیم در آن حمایت تمام شرکای مالی ما در اتحادیه پولی را همراه خود دارد. این پیام اصلی ماست.

اما گزارش آژانس رتبه گذاری مودی، در میان شهروندان اسپانیایی نیز خالی از نگرانی نبوده است.

یک شهروند ساکن مادرید در این باره می گوید: ما در حال سقوط هستیم. فکر نمی کنم در حال حاضر، راه حلی برای این وضعیت وجود داشته باشد. خوب است امیدوار باشیم مشکلات در آینده حل شوند اما آنها بدون در نظر گرفتن ما، هر کاری را که بخواهند انجام می دهند. ما هیچ عددی نیستیم.

شهروند دیگری هم معتقد است: غیر از این موضوع که کشور ما در وضعیت بدی قرار دارد، قدرت این آژانسهای رتبه گذاری هم واقعا شرم آور است.

همزمان جنبش موسوم به معترضان اسپانیا از مدیریت بانک بانکیا بخاطر اعمال تقلب در حسابهای بانکی و جعل اطلاعات شکایت کرده است.

این بانک از کمک استثنایی ۲۳٫۵ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا بهره مند شده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.