گزارش های منتشره درباره برنامه هسته ای ایران غیر واقعی است

به گزارش ایرنا،’دیوید آلبرایت’ روز گذشته در گفت و گو با خبرگزاری رویترز افزود:باید با ‘بدبینی بسیار’ به گزارش های گروه های مخالف دولت ایران نگریست.

وی اظهار داشت:گروه های مخالف ایران اطلاعات برنامه هسته ای ایران را بدون مدرک منتشر و در موارد بسیاری جزییات را از خودشان اضافه می کنند و نمی توان فهمید اطلاعاتی آنها درست یا غلط است.

مدیر این مرکز پژوهشی گفت: بهترین مدرک آن است که ایران در حوزه تولید تسلیحات هسته ای فعال نیست.

گروهک منافقین در تازه ترین ادعای خود در مورد فعالیت های هسته ای ایران اعلام کرده اند که جمهوری اسلامی ۶۰ دانشمند و مهندس هسته ای در اختیار دارد که به توسعه برنامه های هسته ای تسلیحاتی تحت نظارت وزارت دفاع کمک می کنند.

تازه ترین ادعای گروهک منافقین در شرایطی مطرح می شود که امروز (دوشنبه ) مذاکرات ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی برگزار می شود و سوم خرداد ماه نیز نمایندگان ایران با گروه ۱ +۵ گفت و گو های هسته ای را دنبال می کنند.

در این گزارش ۶ صفحه ای ادعا شده است که ۶۰ مهندس و دانشمند هسته ای در ۱۱ آژانس تحت نظارت وزارت دفاع فعالیت های تحقیقاتی در زمینه تولید سلاح هسته ای را انجام می دهند.

ادعای گروهک منافقین در حالی مطرح می شود که این سازمان در فهرست سازمان های تروریستی آمریکا قرار دارد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز نتوانسته در هیچ یک از گزارش های خود با وجود اشاره به ماهیت نظامی برنامه های هسته ای ایران، مدرک مستدلی در این زمینه ارائه دهد.

‘آلبرایت’ خاطرنشان کرد که شواهد در دسترس نشان می دهد که ایران برنامه هماهنگ و ساماندهی شده و فعالی برای تولید سلاح هسته ای ندارد و بخش قابل توجهی از تلاش ها روی دستیابی به توانایی تولید مواد منفجره معطوف است.

مترجمام ** ۲۰۴۴**۱۵۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۰۴۵۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.