گزارش واشنگتن پست از مواضع رییس احتمالی پنتاگون دربارهٔ ایران

۲۴م آذر ،

WP-5.jpg

یک روزنامه آمریکایی با توجه به مطرح بودن چاک هاگل به عنوان یک گزینه مهم در احراز پست وزارت دفاع در دولت اوباما به بررسی مواضع وی در قبال ایران به عنوان یکی از مسایل مهمی که وزیر دفاع با آن روبرو خواهد بود پرداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی به بررسی مواضع چاک‌ هاگل، سناتور جمهوری خواه پیشین آمریکایی دربارهٔ ایران پرداخت. هاگل از اولویت‌های باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا برای احراز پست وزارت دفاع است.

در ادامه این گزارش به مواضع هاگل در مواقع مختلف دربارهٔ ایران پرداخته شده و آمده است هاگل برخلاف اوباما مستمرا تاکید کرده است که در برخورد با برنامه هسته‌یی ایران دیپلماسی در مرحله اول قرار دارد.

اما با وجودی که اوباما به وضوح گفته است که اقدام نظامی را آخرین دستاویز می‌داند اظهارات هاگل دربارهٔ این موضوع مبهم بوده است.

هاگل در دوران ریاست جمهوری جورج بوش به صورت علنی با حمله به ایران مخالفت کرد اما ظاهرا از زمان روی کار آمدن اوباما در سال ۲۰۰۹ موضعش را تغییر داده است.

اوایل سال جاری هاگل به همراه چهار تن دیگر در مقاله‌ای در واشنگتن پست حملات نظامی را گزینه‌ای قابل پذیرش خواند.

بر اساس این گزارش، وی گفته است که از زمانی که بوش کاخ سفید را ترک کرد نتوانسته‌ هیچ گونه اظهارات روشنی که با حملات نظامی موافق یا مخالف باشد را پیدا کند.

در ادامه این گزارش آمده است که هاگل در دوران ریاست جمهوری بوش مخالفتش را با حمله آمریکا به ایران در مقاطع مختلف اعلام کرد. ممکن است که از آن به بعد موضعش تغییر داده باشد شاید سبب آن تغییر واقعیات دربارهٔ توسعه هسته‌یی ایران و موانع موجود در تلاش‌های دیپلماتیک بوده باشد.

هاگل همچنین در ماه مارس در مصاحبه‌ای با المانیتور از پاسخ دادن به سوالی مستقیم دربارهٔ این‌که آیا فکر می کند آمریکا باید به عنوان آخرین دستاویز ایران را بمباران کند یا خیر اجتناب کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.