گزارش وزارت اطلاعات به مجلس دربارهٔ واگذاری پتروشیمی بیستون

ایران > دولت– ممتازنیوز:
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ از بررسی پرونده واگذاری پتروشیمی بیستون به برادران ریخته گران که از سوی وزارت اطلاعات به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه شده است خبر داد.

محمد علی پورمختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در گفتگو با خبرگزاری مهر ، در خصوص آخرین خبرها از پرونده بابک زنجانی گفت: در حال حاضر منتظریم زنجانی آخرین مستندات را ارائه کند.

وی گفت: تاکنون یک نامه از سوی بابک زنجانی و وزارت نفت به کمیسیون اصل ۹۰ آمده که در آن وی توضیحاتی را در خصوص نحوه کار و فعالیت هایش با وزارت نفت داده که البته این توضیحات ناقص است و به وی اعلام کردیم که نمی توانیم با این نامه قضاوتی داشته باشیم، لذا منتظریم مستندات به دستمان برسد تا آنها را بررسی کنیم.

رئیس کمیسیون اصل۹۰ همچنین از بررسی پرونده واگذاری پتروشیمی بیستون که از سوی وزرارت اطلاعات به کمیسیون اصل ۹۰ ارجاع شده است خبر داد و گفت: این پرونده در حال بررسی است ، کارشناسان مشخص شده اند و قرار است نحوه واگذاری این پتروشیمی به برادران ریختگران از سازمان خصوصی سازی بررسی شود تا اینکه مشخص شود این پتروشیمی به چه شکل واگذار شده آیا تشریفات رعایت گردیده و صلاحیت و اهلیت خریداران آن احراز شده است یا خیر.

پورمختار در پاسخ به این سئوال که آیا در خصوص واگذاری این پتروشیمی گزارشی را از دستگاههای مربوطه خواسته اید، گفت: از دولت یعنی وزارت اقتصادو سازمان خصوصی سازی درخواست کرده ایم تا گزارشی را در این خصوص به کمیسیون ارائه کنند نامه نگاری های انجام شده و کارشناسان این موضوع را پیگیری می کنند.

وی همچنین اظهار داشت: در جریان بررسی این پرونده طبیعتا از برادران ریخته گران نیز دعوت می گردد تا با حضور در کمیسیون اصل ۹۰ در خصوص واگذاری پتروشیمی بیستون توضیحات خود را ارائه کنند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.