گزارش کمیته حقیقت یاب سوریه از کشتار الحوله

رئیس کمیته تحقیق درباره کشتار در روستای الحوله نزدیک حمص که بیش از یکصد قربانی برجا گذاشت اعلام کرد گزارش اولیه تحقیقات این کمیته نشان می دهد گروههای مسلح تروریست مرتکب این کشتار شده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دمشق، سرتیپ قاسم جمال سلیمان گفت:نتایج اولیه تحقیقات نشان داد «گروههای مسلح تروریستی که از خارج از منطقه آمده بودند همزمان با حمله به نیروهای امنیتی سوریه اقدام به کشتن خانواده های صلح جو کردند».
وی گفت:این گروه ها به منظور ایجاد فتنه و از بین بردن یکپارچگی کشور دست به این کشتار زدند.
وی افزود، این حمله همزمان را ششصد تا هشتصد فرد مسلح که از مناطق مجاور آمده بودند با هماهنگی افراد مسلح موجود در منطقه انجام دادند. این حمله بر دو موضع نیروهای امنیتی متمرکز بود که هدف اصلی این حمله مرگبار به شمار می رفتند.
سرتیپ قاسم جمال افزود: مشخص شده است که قربانیان این کشتار از خانواده های صلح جویی بودند که حاضر نشده بودند در برابر دولت بایستند و اقدام به تظاهرات و به دست گرفتن سلاح علیه دولت نکرده بودند و با گروههای مسلح اختلاف داشتند.
وی افزود: تحقیقات اولیه بر اساس گفته های شاهدان عینی صورت گرفته است که این حادثه وحشتناک را مشاهده کردند. این تحقیق همچنین مبتنی بر شواهد و مدارک مربوط به حمله مسلحانه به نیروهای امنیتی در روستای الحوله است.
وی تاکید کرد هدف از این عملیات مسلحانه در منطقه، پایان دادن کامل به حضور نیروهای دولتی و تبدیل کردن آن به منطقه ای بوده است که به طور کامل خارج از کنترل دولت باشد.
بر اساس گزارش سازمان ملل متحد در روز بیست و پنجم ماه مه دست کم یکصد و هشت نفر از جمله چهل و نه کودک و سی و چهار زن در گلوله باران و تیراندازی از فاصله نزدیک در روستای الحوله در استان حمص کشته شدند.

۲۶۱۴۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.