گزارش CNN از بازی پرسپولیس و میلان

گردآوری توسط گروه ورزش ممتاز نیوز

سایت CNN پس از دیدار پرسپولیس و میلان تاکید کرد ورزش ایران هم در یخ شدن آب‌ها بین ایران و غرب نقش بازی می‌کند.

درست زمانی که رابطه ایران و غرب پس از توافقنامه تاریخی با آمریکا بر سر مسایل انرژی هسته‌ای رو به بهبود است،‌ فوتبال این کشور نیز برای آب کردن یخ‌ها نقشی را به عهده گرفته است.

میلان ایتالیا که از نظر به دست آوردن جام‌های مختلف در فوتبال موفق‌ترین باشگاه است، بازیکنان بزرگ و اسطوره‌ای پیشین خود را برای شرکت در یک دیدار خیریه به تهران فرستاد تا مقابل همتایان خود در پرسپولیس قرار بگیرند.

دیداری که روز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد و ۶۵ هزار نفر آن را از نزدیک تماشا کردند در نهایت با نتیجه سه بر یک به سود میلان به پایان رسید.

توافقنامه هسته‌ای ایران ممکن است به رفع برخی تحریم‌های اقتصادی ایران کمک زیادی کند. این در حالی است که دیدار پرسپولیس با میلان به احتمال زیاد معنای بیشتری در توسعه فوتبال ایران خواهد داشت.

این دیدار بخشی از توافق‌های به دست آمده محمد رویانیان، مدیر عامل پرسپولیس در سفر سال گذشته وی به ایتالیا و دیدار با آدریانو گالیانی، نایب رییس باشگاه میلان بود. روسونری در سایت خود از همکاری با باشگاه پرسپولیس در زمینه آکادمی جوانان خبر داده بود.

«محمد رویانیان به تمجید از باشگاه میلان پرداخت و این تیم را یکی از بهترین‌های جهان دانست.» بدین ترتیب اشتیاق برای همکاری بین دو باشگاه امری طبیعی از سوی ما است.

«همکاری بین دو باشگاه بدین شکل خواهد بود که آکادمی میلان قرار است کارهایی را برای آکادمی پرسپولیس انجام دهد.»

پائولو مالدینی، اسطوره باشگاه میلان در ورزشگاه ۱۰۰ هزار نفری آزادی در دیدار خداحافظی مهدی مهدوی کیا شرکت کرد. مهدوی کیا ۳۶ ساله، که پیشینه حضور در دو جام جهانی را در کارنامه دارد و ۱۱۱ بازی هم در ترکیب تیم‌ ملی فوتبال ایران انجام داده و در تیم هامبورگ نیز بازی کرده است، پیش از پایان فصل گذشته از دنیای فوتبال کناره گیری کرد.

در این دیدار، تیم‌ میلان در ترکیب خود از فرانکو بارسی و گنارو گتوزو نیز استفاده کرد. دنیله ماسارو (که در ۱۹۸۲ یکی از ارکان قهرمانی ایتالیا در جام جهانی بود)، کریستین لانتیگنوتی و استفانو ارانیو گل‌های میلان را زدند و علیرضا امامی فر نیز تک گل پرسپولیس را وارد دروازه روسونری کرد.


پورتال ایران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.