گزیده آثار شهریار احمدی در گالری اعتماد

۱۸اردیبهشت،

به گزارش سینما پرس، شهریار احمدی نقاش باسابقه، در این نمایشگاه گزیده‌ای از مجموعه‌های «فنون کهن عشقبازی»، «معراج»، «فنون کهن کیمیا»، «کشتی نجات»، «بوسه‌ها»ی خود را در سالهای ۸۸ تا ۹۲ (۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴) در گالری (AB)  زوریخ به نمایش در آورده است را به همراه تازترین مجموعه آثارش «تیغ بلارک» در گالری اعتماد به نمایش خواهد گذاشت.

این مجموعه آثار با توجه به تنوع و گوناگونی که دارند، اما در تعامل به یکدیگر می باشند و همگرایی این مجموعه آثار، دلیلی برای برپایی نمایشگاه این هنرمند در گالری اعتماد شده است.

ادوراد لوسی اسمیت منتقد شهیر هنری در یادداشتی بر آثار شهریار احمدی نوشته است: «چنانچه آثاری را که شهریار احمدی تاکنون پدید آورده از نظر بگذرانیم، سیر عدول تدریجی او را از تاثیرات غربی و پیوسته ایرانی‌ترشدنش را شاهد خواهیم بود. جدیدترین مجموعه‌هایش ” فنون کهن عشقبازی”، “معراج” و “کشتی نجات” به سنت کتاب‌نگاری ایرانی ارجاع می‌دهد؛ اما هیچ گاه حتی در بیشترین مرز پیکرنمایی، نسخه برداری‌های مستقیمی نیستند. می گویم: حتی در بیشترین مرز پیکرنمایی، چون یک خصلت‌گیرایی این نقاشی‌ها نحوه ظریف لغزیدن و پیکرنمایی و خروج از آن است.»

این منتقد هنری در ادامه می نویسد: «امتیاز بزرگ کار شهریار احمدی آراستگی و وقار رفتار نقاشانه‌اش است. او توانسته ظرافت جسورانه و چابکی قلمگیری ایرانی را به نحوی که با کار با اکریلیک روی بوم دمساز باشد ترجمه کند. وام گرفتن از سبک‌ها و شیوه‌های قبل در هنر معاصر کم نیست، اما کار شهریار احمدی که چابکی و اطمینان را شادمانه در هم آمیخته، از این امر مبرا است. او از قبل وام می‌گیرد؛ اما هرگز آن را تقلد نمی کند.»

آثار شهریار احمدی در گالری اعتماد

شهریار احمدی هنرمند با سابقه ایرانی که نمایشگاه‌های مختلفی در گالری‌های گلستان، الهه، برگ، ماه و اعتماد داشته طی سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴ نمایشگاه‌های مختلفی از مجموعه‌های «فنون کهن عشقبازی»، «معراج»، «فنون کهن کیمیا»، «کشتی نجات»، «بوسه‌ها» را در خارج از کشور به نمایش گذاشته است. این هنرمند در نمایشگاه که در گالری اعتماد خواهد داشت گزیده ای از آثار این سال‌ها را به نمایش در خواهد آورد.

آثار شهریار احمدی در گالری اعتماد

لازم به یادآوری است نمایشگاه گزیده آثار شهریار احمدی از ساعت ۱۵ روز جمعه ۲۰ اردیبهشت ماه در گالری اعتماد افتتاح می‌شود و این نمایشگاه تا ۳۱ اردیبهشت ماه در گالری اعتماد واقع در خیابان نیاوران (باهنر)، میدان یاسر، خیابان صادقی قمی، خیابان بوکان (دو راهی سمت راست)، پلاک ۴ میزبان علاقمندان است.

انتهای پیام/ص


سینماپرس
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.