گزینه تعلیق مذاکرات پیش‌روی ایران قرار دارد

۳۰م دیماه ،

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه با توجه به روند کند مذاکرات ایران و ۱+۵ احتمال تعلیق مذاکرات از سوی ایران وجود دارد، گفت: اگر نمایندگان آژانس یا اربابانشان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایران بخواهند از این مسئله به عنوان یک حربه استفاده کنند ما هم به این مسئله فکر می‌کنیم که در روند مذاکرات تعلیق دو یا سه ساله‌ای صورت دهیم.

 “منصور حقیقت‌پور” نماینده مردم اردبیل، سرعین و نمین در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به مذاکرات “ایران و ۱+۵”  گفت: اروپا و غرب بهانه‌ای را برای بازی کردن با “جمهوری اسلامی ایران” در خصوص مذاکرات هسته‌ای در دستور کار دارند، تا کنون در مذاکرات اراده‌ای برای توافق در این مسئله از طرف مقابل ندیده‌ایم بلکه با این مسئله به عنوان یک بهانه برخورد می‌کنند.
 
وی افزود: دیپلمات‌های غربی صلاحیتی برای اظهار نظر در مورد گرایشات، تمایلات و فعالیت‌های ایران در مورد مسائل هسته‌ای ندارند و ایران فقط در برابر نهادهای بین‌المللی پاسخگوست.
 
حقیقت‌پور تصریح کرد: احتمال این مسئله که طرف‌های مقابل ایران در مذاکرات هسته‌ای به دنبال طولانی کردن این موضوع بوده و نمی‌خواهند به نتیجه برسند، وجود دارد، همانطور که همیشه عنوان کرده‌ایم ما آماده مذاکره هستیم اما طرف مقابل با این رویکرد نشان می‌دهد که تمایلی به این کار ندارد.
 
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با توجه به روند کند مذاکرات “ایران و ۱+۵” احتمال تعلیق مذاکرات از سوی ایران وجود دارد.
 
وی اظهار داشت: اگر نمایندگان آژانس یا اربابانشان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایران بخواهند از این مسئله به عنوان یک حربه استفاده کنند ما هم به این مسئله فکر می‌کنیم که در روند مذاکرات تعلیق دو یا سه ساله‌ای صورت دهیم.
 

انتهای پیام/س۲
 


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.