گزینه های دفاعی ایران

جام جم آنلاین: موسسه سیاست خاورنزدیک واشنگتن گزارشی درباره پاسخ ایران به حمله احتمالی اسرائیل منتشر و اعلام کرد: حمله به راکتور اتمی دیمونا در اسرائیل و پایگاههای آمریکا در منطقه از جمله گزینه های ایران در دفاع از خود در صورت حمله اسرائیل محسوب می شوند.

حمله پیشگیرانه اسرائیل علیه برنامه هسته ای ایران یک ریسک بزرگ بوده و خطر افزایش درگیری در شرق مدیترانه یا خلیج فارس را دارد.

در این گزارش آمده است: حملات موشکی علیه اسرائیل شامل حمله به راکتور هسته ای در دیمونا؛ حمله به کشورهای حامی اسرائیل، حمله علیه پایگاه های آمریکا در منطقه یا پرسنل آمریکا در در عراق و افغانستان؛ بستن تنگه هرمز؛ و حمله به منافع آمریکا در سرتاسر جهان اقدامات احتمالی ایران محسوب می شوند.

 ارباب دروغ‌ها

 با داغ‌تر شدن مبارزات انتخاباتی در آمریکا، اوباما با بی‌پروایی از هر دروغی برای پیشی گرفتن از رقبا و جذب آرای مردم استفاده می‌کند در حالی که مردم آمریکا در نگرانی بحران اقتصادی، بیکاری و … به سر می‌برند.

«لوید مارکوس» در مطلبی با عنوان «پادشاه دروغگویی» در پایگاه تحلیلی «امریکن تینکر» می‌نویسد: مشکل واقعی این است که اوباما همیشه دروغ می‌گوید. تاریخ آمریکا برای اولین بار رئیس جمهوری را به خود دیده است که جسورانه و گستاخانه در مورد همه چیز دروغ می‌گوید و رسانه‌ها نیز هیچ اشاره‌ای به آن نمی‌کنند.

این پایگاه اینترنتی با اشاره به برخی دروغ های اوباما می نویسد: شعار تغییر، جایزه صلح نوبل!، خروج نیروهای آمریکایی از عراق و افغانستان، زندان گوانتانامو، داستان قتل بن‌لادن، موضوع هسته‌ای ایران، جنگ لیبی، افزایش فرصت‌های شغلی، بهبود رکود اقتصادی، خدمات درمانی، مالیات‌ها، حادثه برج‌های دوقلو، بحران اقتصادی آمریکا و جهان، رخدادهای شاخ آفریقا، تروریسم، امور فلسطین، آزادی، عدالت، صلح، فقر، زنان، و صدها و هزاران دروغ دیگری که اوباما به خورد مردم آمریکا داده است.

اصلاح طلبی، در چارچوب قانون

عبدالله نوری وزیر کشور دولت اصلاحات در دیدار گروهی از فعالان سیاسی استان فارس با بیان اینکه اصلاح طلبی، در چارچوب قانون می باشد گفت: راهبرد اصلاح طلبی، عمل در چارچوب قانون اساسی و نفی هرگونه افراط ‌گری و خشونت است.

به گزارش جرس،وی افزود: سقوط نظام خواست جریان اصلاحات نیست. اصلاح طلبان بر این اعتقاد هستند که سقوط نظام کشور را به سوی خشونت و هرج و مرج و ویرانشهر پیش می‌برد و از دل این هرج و مرج و خشونت، توسعه و دموکراسی بیرون نمی‌آید.

شکست نقشه عربستان

یک اندیشکده معتبر انگلیسی در گزارشی تحلیلی به بررسی شکست نقشه عربستان در ترغیب دیگر کشورهای منطقه برای تشکیل جبهه نو ظهور پرداخت.

اندیشکده انگلیسی “روسی” در آغاز گزارش خود می نویسد: تصمیم مشترک سعودی و البته بحرین در طرح اتحاد گسترده بین کشورهای خلیج فارس به شکست انجامیده است.

دولت سعودی در اجلاس ۱۴ مه سال جاری کشور‌های حاشیه خلیج فارس در ریاض به بحث و تبادل نظر در این زمینه پرداخت. هر چند که انتظار زیادی می رفت که حداقل بین بحرین و عربستان سعودی این اتحاد شکل گیرد اما این نشست در عمل بازده قابل توجهی را برای عربستان در بر نداشت.

بر اساس این گزارش، کشورهای کوچک حاشیه خلیج فارس هرگز خواهان از دست دان تمامیت ارضی خود به صرف مقابله با ایران آن هم با نقشه عربستان نیستند.

ماجرای پرداخت رحیمی  به نمایندگان

 نماینده سابق تهران در مجلس هشتم به تشریح موضوع کمک ۹۰۰ میلیون تومانی “خیرین” به نمایندگان مجلس هشتم با بهانه “کمک به مساجد” پرداخت.

پرویز سروری نماینده سابق مردم تهران در مجلس هشتم در گفتگو با  فارس با اشاره به کمک‌های مالی محمدرضا رحیمی در اوایل مجلس هشتم به برخی از نمایندگان، اظهار داشت: در اواخر مجلس هفتم و ورودی مجلس هشتم، رحیمی که معاون پارلمانی رئیس‌جمهور بود با این بهانه که نمایندگان هزینه‌های انتخاباتی دارند، مبالغی را تحت عنوان کمک به هزینه‌های انتخاباتی وکلای ملت، بین آنان توزیع می‌کرد.

وی افزود: البته یکسری از این کمک‌های مالی در قالب کمک به مساجد انجام می‌شد که این موضوع به نظرم نکته نگران‌کننده‌ای بود از این جهت که اگر کانون‌های قدرت و ثروت با هم ارتباط برقرار کنند، آن زمان می‌تواند حلقه‌ای از مفاسد در کشور شکل گیرد.

نماینده سابق تهران در مجلس هشتم یادآور شد: افرادی که این مبالغ را دریافت می‌کردند، به صورت مباشر مستقیم، چک‌هایی را در اختیار نمایندگان قرار می‌دادند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.