گزینه‌های جدی ریاست دانشگاه تربیت مدرس

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

گزینه‌های جدی ریاست دانشگاه تربیت مدرس

در حالی که مسئولان وزارت علوم دربارهٔ نتایج نظرسنجی اعضای هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس سخنی نمی‌گویند، اما بعضی خبرها از اقبال تربیت مدرسی‌ها به سه گزینه جدی حکایت دارد.

به گزارش ممتاز به نقل ازتسنیم، تعیین و انتخاب رئیس دانشگاه تربیت مدرس در حال حاضر یکی از مهمترین مسائل آموزش عالی کشور است که توجه بسیاری از اشخاص از جمله دانشجویان، اساتید و کارکنان این دانشگاه را به خود جلب کرده است.

مسئله‌ای که از زمان حضور فرجی‌دانا در وزارت علوم مطرح شد و چندی است شکل جدی‌تری به خود گرفته است.

روند انتخاب رئیس دانشگاه تربیت مدرس به‌شکل نظرسنجی الکترونیکی از اعضای هیئت علمی این دانشگاه از روز ۳۱ اردیبهشت ماه آغاز شد و به‌گفته مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم، زمان اخذ این نظرسنجی به استقبال اعضای هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس بستگی داشت.

نظرسنجی از اعضای هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس پس از ۱۰ روز به اتمام رسید و این در حالی بود که حدود ۵۰۰ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس در آن شرکت کردند.

در حالی که مسئولان وزارت علوم دربارهٔ نتایج نظرسنجی اعضای هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس سخنی نمی‌گویند، اما خبرها غیررسمی از مطرح بودن نام یعقوب فتح‌اللهی و برات قبادیان به‌عنوان گزینه‌های اصلی ریاست این دانشگاه حکایت دارد.

براساس این گزارش، یعقوب فتح‌اللهی رتبه اول نظرسنجی‌ها و برات قبادیان رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

برخی خبرها از مطرح بودن نام صادق آئینه‌وند در رتبه سوم این نظرسنجی خبر می‌دهند.

فتح‌اللهی هم‌اکنون معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس است و سابقه معاونت آموزشی این دانشگاه را نیز در سوابق خود دارد.

وی بین دانشجویان و کارکنان نیز از اقبال بیشتری نسبت به سایر گزینه‌ها برخوردار است.

برات قبادیان دانشیار دانشگاه تربیت مدرس و رئیس مرکز تحقیقات بیوانرژی این دانشگاه و صادق آئینه‌وند استاد تمام تاریخ دانشگاه تربیت مدرس است که هم‌اکنون ریاست پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی را به‌عهده دارد.

هرچند از این گزینه‌ها به‌عنوان گزینه‌های نهایی یاد می‌شود، اما تعیین ریاست دانشگاه تربیت مدرس از اختیارات  وزیر علوم است و باید منتظر تصمیم نهایی وی در این زمینه بود.

 

/۱۱۷/


اخبار ممتاز / دانشگاه
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.