گزینه‌های مدیرعاملی استقلال و سوابق آن‌ها / جدول

میثم بهرامی / دیروز پس از اتمام جلسه هیات مدیره باشگاه استقلال، نام ۴ نفر به عنوان گزینه‌های مدیرعاملی این باشگاه اعلام شد. در میان این ۴ گزینه نام علی فتح‌الله‌زاده وجود نداشت اما اعضای هیات مدیره گفتند که او هم یکی از نفراتی است که شانس مدیرعامل شدن دارد. گرچه امروز حسین فرزامی عضو هیات مدیره باشگاه استقلال گفت که فتح‌الله‌زاده تنها ۵ درصد شانس ابقا در پستش را دارد، اما با این حال هنوز هم خیلی از استقلالی‌ها امیدوارند او مدیرعامل شود.

در میان تمام گزینه‌ها، خود علی فتح‌الله‌زاده درخشان‌ترین کارنامه را دارد. او که مدیرعامل محبوب هواداران است، در طول سال‌های حضورش در استقلال توانسته این تیم را دو بار به قهرمانی لیگ و ۴ بار به قهرمانی جام حذفی برساند. فتح‌الله‌زاده همچنین یک بار استقلال را نایب قهرمان آسیا کرده و یک بار هم با این تیم به مقام سومی آسیا رسیده است.

در حالی که فتح‌الله‌زاده روشن‌ترین و درخشان‌ترین سوابق را بین سایر گزینه‌ها دارد، به نظر می‌رسد بیشترین شانس برای سردار شهریاری است؛ مدیرعامل اسبق صباباتری. او در طول چند سال حضورش در صبا، یک بار با این تیم قهرمان جام حذفی شد. زمانی هم که تیم به قم منتقل شد، شهریاری در سمت خود باقی ماند اما نتایج خوبی با صبای قم نگرفت.

امیدوار رضایی و عباس کردنوری هم دو گزینه دیگر مدیرعاملی استقلال هستند که سوابق اجرایی خاصی در ورزش ایران ندارند. اما شاید عجیب‌ترین نامی که در لیست گزینه‌های مدیرعاملی استقلال قرار گرفته است، علی صلاحی مدیرعامل سابق پیام باشد. نام صلاحی با باشگاه پیام مشهد گره خورده است. او که سابقه مدیریت این باشگاه مشهدی را دارد، گرچه توانست پیام را به لیگ برتر برساند، اما با همین تیم در طول دو سال ابتدا به لیگ دسته اول و سپس به لیگ دسته دوم سقوط کرد.

نام

سوابق

کارنامه

علی فتح‌الله‌زاده

مدیریت باشگاه استقلال

عملکرد خوب علی فتح‌الله‌زاده در فصل نقل و انتقالات، مهم‌ترین مزیت این مدیرعامل از دید هواداران استقلال است. تیم فوتبال استقلال در طول سال‌های حضور فتح‌الله‌زاده، قهرمان لیگ‌های ۷۶ و ۷۹ شده است. همچنین فتح‌الله‌زاده توانسته در فصل‌های ۷۸ – ۷۹، ۸۷-۸۸، ۸۱ – ۸۲، و ۹۰ – ۹۱ استقلال را قهرمان جام حذفی کند. علاوه بر این‌ها، نایب قهرمانی در آسیا با ناصر حجازی و کسب مقام سومی در آسیا با منصور پورحیدری هم جزو کارنامه مدیریت فتح‌الله‌زاده هستند.

سردار شهریاری

مدیریت در باشگاه صباباتری تهران و صبای قم

صباباتری تهران در زمان مدیریت شهریاری یک بار به قهرمانی در جام حذفی ایران رسید. اما باشگاه صبای قم در زمان حضور شهریاری عملکرد موفقی نداشت.

عباس کردنوری

سرپرست باشگاه استقلال

زمانی که پرسپولیس ۵ سال متوالی قهرمان باشگاه‌های تهران می‌شد، عباس کردنوری مدیرعامل استقلال شد. البته آن زمان شخص اول هر باشگاه را با لقب «سرپرست» می‌شناختند و کردنوری در اصل سرپرست باشگاه بود. در آن سال‌ها استقلال وضعیت خوبی نداشت و کردنوری تنها یک بار توانست با استقلال به مقام سومی جام باشگاه‌های تهران برسد.

امیدوار رضایی

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال و نماینده سابق مردم مسجد سلیمان در مجلس

استقلال در طول سال‌های حضور امیدوار رضایی در هیات مدیره، چند بار قهرمان ایران شده است. همچنین در سالی که استقلال به خاطر ارسال دیرهنگام مدارکش به AFC از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد هم رضایی عضو هیات مدیره بود.

علی صلاحی

مدیرعامل باشگاه پیام مشهد

پیام مشهد با مدیریت صلاحی به لیگ برتر رسید اما در همان سال اول حضورش در لیگ برتر نتایج بدی گرفت و به لیگ دسته اول سقوط کرد. این تیم یک سال بعد به لیگ دسته دوم رفت.


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.